Sanna Panna

Ett år

Publicerad 2014-03-18 09:43:05 i min första blogg,

Ja snart ett år sen ja skrev i min blogg,lessnat lite på de faktiskt,nu finns ju facebook,ni vet där allt händer,och där alla skriver om sina liv o sina maträtter och va de gör hela dagarna.Måste man blogga då?
 
Mina döttrar är ju så duktig att blogga,speciellt Linnea hon är ju stans bloggerska hon :)
 
Livet består fortfarande av att jobba (för de mesta) men jag har sen ett år tebax sytt upp hundtäcken så blivit ganska poppis (har en egen sida facebook) roligt tycker jag,kan dock känna de mer som ett tvång än att det är kul eftersom beställningar kommer in hela tiden,tur de är säsongsbetonat så det är bara att gilla läget.
 
Vissa täcken är roligare att sy än andra.
Tillskott i familjen Rask/Svedberg är en Bullterrier oxå som ibland driver oss till vansinne.
Hon har dock lugnat ner sig nu o fyller 1 år nu i April.
 
 
De här är ju min nya stjärna i utställningsvärlden (hoppas jag) Hon ser oförskämt bra ut o de hoppas jag att domarna kommer att tycka oxå.
 
Resten av flocken mår bra.
Tim ska ja oxå ställa ut denna sommar då ja tycker att han blir snyggare med åren so to speak.
 
Går även utbildning nu ,jag ska bli ringsekreterare när jag blir stor.
Kursen är på 20 tim så jag har några timmar kvar,sen ska vi ut på banan så att säga o gå brevid de som är klar för att lära oss allt som har med kritiker att göra (jag tycker att de är mkt att hålla reda på dock)
Men man lär sig så länge man lever.....
 
Jobbet är samma,förutom att vi blivit en egen nattorganisation så alla i östersunds Kommun som jobba inom hemtjänsten har samma chef,På vårat jobba så jobbar vi med alla,vilket jag tycker är jätte bra.
 
Jag har fått konstaterat att jag har Artros i båda axlarna så nu äter jag piller för de + min struma,allt är under kontroll än så länge,man ska inte klaga de finns dem som har de värre.....
 
Är ju numera mormor oxå,känner nånstans att jag inte hinner med dom som jag vill,men jag har inte dåligt samvete över de heller.
 
Vi har ju alla våra liv,nu på vintern så syr ja när jag inte jobbar.
På sommarn blir de nog inte så av me den saken :)
 
Linnea ska snart få en till bebis,en grabbhalva till.
Viktigaste för mej är att alla mår bra och kan klara sig själva ;)
 
Vad händer på rolighetsfronten då??? Hmmm nää inte så mkt så jag hoppas de blir mer FEST nu i sommar,need på den så man får liva upp sig lite.
 
ja de va ungefär det somhar hänt..
Jag ska skirva i bloggen nu framöver om saker som händer som ÄR roligt.
Det är ju jag lixom det,detta va en snabb resume bara...
 
 
Vi drar till Sundsvall jag o Hanna i April,wisch os Luck.
Ska träffa min Väninna Agneta som ska ställa Hannas mamma Coco,vi ska lyxa till det o ta in på hotell dan innan.......
 
 
 
 
Tobbe och jag firar även 16 år tillsammans Love you.
 
 
TJING......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela