Sanna Panna

Märta..

Publicerad 2012-05-08 17:00:46 i min första blogg,

Idag for vi in till stan en sväng,skulle bland annat hälsa på Märta a la *farmor* Men innan så åkte vi till Niklas hydda för o sätta upp hans stora vägg klocka som inte hade blivit gjort.
O så batterier till den oxå,ja man får överaska nu när han inte är hemma.
Och idag vare ju Palt med fläsk på travet o där jobbar oxå min vän Calle så vi åkte dit Mmmm va ju så länge sen jag åt det,fick dock äta den goda maten själv för Tobbe o Kickan tog nått annat dom TRÅKISARANA. Dom fattar inte hur gott det är ju...

Sedemera en tur till Edenbos där hade jag fått i uppdrag att köpa en liten räkmacka men nu ere ju så att de säljs inte små räkmackor utan dom är ju stora som tefat.

Köpte iaf en för den ska ju Märta ha till kvällsfika :)

Hon bor på Björkbacka,jätta fint rum med HENNES saker i,nu vare ju ett tag sen jag träffade henne.
Hon är oxå dement.

Kickan följde med in hon o där satt hon i sin fina soffa o vek ihop en äldre duk.

Heeeeej Märta sa jag: Hon tittade på mejo hejja...
Det tråkiga är att hon hade fått ännu en stroke så talet va inte de bästa,men ibland så hörde vi ju va hon sa...
Vi satt där o surra i ca 30 min eller nått o sen sa jag till personalen att hon skulle kanske få den där mackan till kvällsfika eftersom hon nästan nyss hade ätit lunch.

Dom får ju dela på den....

Tänkte sen när de blir varmt ute att jag ska åka upp till henne o ta ut henne på en prommis (ja hon kan gå¨) Har ingen aning egentligen om hon kommer ut nått alls,men då ska vi ta oss en tur ner till hennes favvo ställe HEMKÖP :)))

Här är lite bilder på lilla Märta.














Hon har de jätte bra på Björkbacka iaf......




TJING......

Kommentarer

Postat av: Lelle

Publicerad 2012-05-08 18:16:43

Men är DET Märta! Det var min favvo stammis på Hemköp! Hon handlade alltid där! Hon var alltid så googig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela