Sanna Panna

Egoisten...

Publicerad 2012-05-08 07:37:11 i min första blogg,

Sitter o funderar på om jag är egoist?
Man är väl det om man känner att man vill styra upp lite åt andra (helst sina barn)
Man vill ha dom hos sig hela tiden (iaf jag)
Dom är ju vuxen nu o ska väl få göra va de vill antar jag.

Linnea bor i England o jag vill ha henne hemma ja HÄR ska hon bo i Sverige.
Jag vill att hon ska föda sin lilla bab här i Sverige.......

Men som sagt hon är inne på sitt 28:onde år så hon bestämmer ju de där själv hon.
O ja jag vet hur jag är....kanske tycker till lite för mkt ibland(som jag oxå får sota för)

Ibland brinner de ihop i skallen på mej,när jag tänker på deras pappa...hur han beter sig mot barnen o har gjort under alla år sen jag drog som en avlöning från han.
Genom att fullkomligt skita i sina barn trodde han att han skulle straffa mej.....Han gjorde nog de oxå om sanningen ska fram eftersom jag vart irriterad på han o hans märkliga beteende.

Nu har de gått några år o jag har väl släppt de där....Men nu har de kommit tillbaka igen????
HAN vet inte att Kickan ska ha barn igen,han vet inte att VÅRAN försfödda ska ha barn igen,och han vet inte att Niklas befinner sig just nu i Kina..
Han vet inte o nånstans så känns de som han skiter fullständigt i SINA BARN.....

Så när jag skulle åka på jobbet i söndagskväll så brann de ihop igen i skallen,jag va såååå nära o ringa han o bara vråla ut allt.....
Jag ringde inte...
Jag vet hur han är.....

Han fyllde ju 60 här i mars och kickan samt Linnea skickade sms o gratta (tror inte Niklas gjorde det) Fick inget svar OM att han hade fått de......
Om ja skulle ha ringt den där söndagskvällen så vet jag vad han hade sagt:Nu ramlar vi ner på fjortisnivå....Han skulle ha sagt: ja men jag har inte hört ett ljud ja från nån av barnen DOM RINGER JU ALDRIG JU...eller De va ingen som kom till mej NÄR JAG FYLLDE ÅR..Så varför ska ja ringa dom..
Det är så han funkar.

VARFÖR kan ja inte bara släppa det där?? Är det nån form av kontroll???
Den märkliga gubben lever sitt liv nu med hans sambo.

Men nånstans känns de så skönt att jag har släppt så många andra saker istället...
Förut va ju jag den som vill hjälpa till o ställa upp i ur o skur ,de e slut med det nu ,jag orkar inte o jag har heller ingen lust att ställa upp i tid och otid.....

Åååå rätt som det är så kommer de där över mej ....att jag vill ha lite kontroll på kidzen SOM FORTFARANDE ÄR VUXEN hahahaha sjuka grejjer va???

Vill helst att de ska göra som jag säger åt dom......

I slutändan så blir nog de mesta väldigt bra.

Jag vill bara att de ska gå bra för mina ungar ..(vilket de gör oxå) DOM är i slutändan de allra viktigaste för mej.

Nu nått annat: Idag ska jag åka o hälsa på Märta,ska köpa med mej en LITEN räckmacka o bjua na på......
Bilder kanske kommer sen......








TJING.....

Kommentarer

Postat av: Lelle

Publicerad 2012-05-08 13:03:34

Ja jag gör ju som jag vill i slutändan ja men jag vill ändå alltid att mami ska vara med där i bakgrunden på nått hörn ;) gammal ja nu mamma!

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-05-10 11:36:16

Guuud! Blev alldeles tårögd när jag läste! Förstår att du känner som du gör! Jag tycker också att Lelle och Jay ska flytta till sverige! Helst ska dom bo hos mig när bab kommer ;) STOR KRAM till dig momma!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-05-12 20:49:52

Hej hopp



Nu var det ett tag sen jag kikade in här hos dig.



Mitt i prick skriver du om hur man lägger sig i och oroar sig för ungarna. Det hjälper inte hur gamla dom än är, så är man där och ska ha ett ord med som morsa :-).



Jag får också barnbarn i början av augusti. Det är sonen som är kock och bor i Oslo med sin sambo som ska få smått. 2 barnbarn har jag innan som äldste sonen har..dom bor i Torvalla.



Kram från Strömma som har ny blogg nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela