Sanna Panna

Arbetskamrater..

Publicerad 2012-01-19 14:54:08 i min första blogg,

Slängde ut en förfrågan på FÄJJAN om man kunde blogga om sina arbetskamrater,
visst kan man de sa en,en annan sa: Det beror på..
Bara för att man säger att man ska blogga om sina arbetskamrater så betyder ju de inte att allt ska vara negativt men folk alla tror ju de att man ska slänga ur sig massa skit på den ena efter den andra men ja hade inte tänkt de utan bara ställa min egen lilla diagnos på dem ja känner ( känner inte alla än efter typ 3 år eller nått)

Alla är vi olika så är det ju o alla kan inte umgås med alla.....
En del blir lätt irriterad på den andra o den fjärde surar...
Men det är en helt vanlig grupp människor som ska umgås på en mkt litet personalrum på morron..
Vi har de bra vi på natten som har hela persrummet för oss själva när man ska sätta sig en stund eller gå på dass..

Vissa gillar man ju mer än andra så ere ju.
JAG har egentligen ingen aning om vad ligan tycker om mej...
Jo en del vet ja ju....dom gillar mej rätt bra tror ja...

Cecilia är den damen ja jobbar med på nätterna.
Hon gillar o prata o prata högt med för den delen.
hon skrattar ofta o kallar mej mupp.
Men hon kan ha ett jävla surt humör oxå,den visar sig bäst på morronkulan då hon börjar bli trött=grinig.
Men de skiter ju jag i hon får vara hur trött hon vill (de är jag med för den delen)
Men vi trivs ihop o vet exakt vad vi ska göra (egentligen behöver vi nog inte ens prata med varann) vi vet allt vad vi ska göra.
När vi är ute i natten med bilarna så gör vi våra hyss med bilarna ,bara sånt som hon o jag vet om.
Vi gillar varann o jobbar bra tillsammans.

Ulla: Henne jobbade jag med förut på Slåttergården ,äldre kvinna med mkt skinn på nappen,man kan säja att hon har/är min mentor,som de heter gammal är äldst.
Hon är rolig o lättsam som fan när man känner henne.
Mkt nogrann i sitt arbete (men de är vi ju alla)
Jag vet att hon gillar mina utryck o tar efter sånt jag säger hon vet o jag vet, GILLAS...

Lillemor: Hon är med på de mesta dvs ,.jobbar gärna extra o byter nätter om man behöver det o de gillas mkt av mej iaf.
Genomsnäll människa med mkt åsikter om de mesta (ris o ros) hennes valspråk är :Ja men eller hur.
Hahaha....ibland kan ja känna typ ,känner jag henne? Vet inte rikgit vad ja har henne ibland..
Vi jobbar bra tillsammans.....Hon är bra på att få in en blänkare på mej typ varje gång vi jobbar tillsammans.
Hon är bra för hon ställer alltid upp...

Jesper:
Ung man i sina bästa år,han o jag har exakt samma humor,så de är ju klart man gillar han..
HAN tror han äger upp (o de gör han troligt oxå) Nyss klar med sin utb USKA så det är ju skit bra de.
Han sitter inte fast han heller är de nått man behöver hjälp med så kommer han på dirren.
Stor whiskey älskare,tar gärna ett glas innan han lägger sig hahaha
Man blir absolut inte förvånad om man ser en bild på fejjan när han typ sitter på clo..(bild på benen o fillingarna)
Det är nog bara han som skulle kunna komma på den iden JUST när man sitter på dass,typ Hmmm vänta nöö undras om ja ska ta en bild när ja sitter på toa...japp de ehan de.
Haft förmånen o jobba med han på natten oxå.....NADA problemo....bra kille de där.

Fru Berg: som hon kallas för tydligen på jobbet,henne gillade ja inte alls när ja börja fick fan inget grepp om henne alls....
Mja jag hade väl ingen åskit alls om henne,kände kanske att hon bossa som tusan hon o 2 till (den ena har gått i pension) styrde o ställde ...
Hon fatta nog inte att ja skämta med henne...ja i början allså( en del fattar inte att jag skämtar utan tar de som att jag menar allvar me de ja säger)
Nu har vi kommit underfund med att vi tycker nog att vi gillar varann ganska bra hon o jag (de e så bra när de börja fatta mina skämt)
Hon är en ordningsmänniska de ska va snyggt o rent i PERSONAAAALrummet o hon blir så arg o muttrar lite när disken står framm på morron när hon kommer på jobbet o DIREKT så måste hon plocka ur diskmaskin o plocka i den igen...samt kratta ihop på bordet o torka...torka torka.....
Jag säger de åt henne ,de är väl en jäkla tur att du kommer hit så de blir snyggt på dirren haha.

Martin: Ja han funkar ..
haha..han är lite bossig o vill gärna äga upp men när JAG kommer på jobbet så blir han Martin ..
Han gillar o prata o tycka till men ibland måste man dämpa han lite hahahaha (menar inget negga om de)
Jag trodde fan i början ja att han va typ nån slags chef ( då är man chefig) .
Jag tror han tycker bra om mej iaf....vi är dryg med varan sådär som bara han o jag kan vara med varann.

Birgit: Ännnu en som jobbar natt men inte tillsammans med mej,har jobbat med henne på Slåttergården,hon är addicted o spela Suduko eller va de heter ,ho köper tidningar o böcker i en uppsjö o spelar så fort de finns nån tid över...
Tråkitt att vi inte jobbar så mkt tillsammans numera.

Marcus: jobbar tillsammans med Birgit på natten,en träningsfreak av största mått o då menar ja inte att han ska bli nån bodybuilder utan han tränar för att kunna lufta så tunga skivstänger man kan ja vet inte hur mkt han orka lyfta nu med de är iaf en bit över 200 kg tror ja,pratglad man gillaro skämta om typ allt :)

Frida N: Hon vet inte hur rolig hon är,henne skulle ja nog kunna sitta o prata med en hel natt,älskar hennes sätt att utrycka sig ...
Hon är mer djup än hon vet om själv ,as rolig....
Både hon o jag har hundar + hennes mamma med ,de va lite roligt för ja mötte dom nu när jag va ner till sthlm i dec på Älvsjömässan,ja menar hur stor är sannolikheten att man ska träffas :)

Johanna: Planerare de e hon som kommer med LAPPISARNA så alla vet vad dom ska göra när alla kommer på jobbet ja de heter Laps Care...där står allt..
Johanna är så otroligt rolig o hur gosig som helst....
Det tog by the way långt tid innan jag fatta att Kent va hennes pappa hahaha..
Jag gillar henne skarpt ja.

Ja som ni fattar tänker ja inte blogga om alla som jobbar på mitt jobb finns inte en chans att jag orkar göra det.
Dem jag har blogga om är dem ja gillar men för den sakens skulle så Ogillar ja inte de andra utan det är nog mer så att jag känner dom inte.....INTE ÄN...inte ens efter 3 år...
Tragsiskt va?....


Jag har några till ja ska blogga om men de får bli nån annan dag de....
Nu har ja lite annat ja ska dona med.....Snart fest ju....



TJING.....



Kommentarer

Postat av: Apan=)

Publicerad 2012-01-22 06:05:32

Instämmer helt där där är absolut jag=) Morgon humör vad fan är det......asg

Bra skrivet min Mupp pösssss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela