Sanna Panna

Nu har man fyllt halvlek.

Publicerad 2012-02-06 11:43:29 i min första blogg,

Japp så är det,50 år? Låter ju as gammalt de eller hur?
Jag tror jag firade rejält när jag fyllde 20 sen har det vart lugnt som satan när man vart 30..
Samma när jag fyllde 40 de va as luggere jag har för mej att jag hade nå slags öppet hus??
Mja jag hade inte nån brakfest iaf..
Men nu när jag skulle fylla 50 så tänkte jag att nu ska de firas som aldrig förr...
Man ska fira när man kommer in i halvlek så är det....
Ska villigt erkänna att jag ringde o surra med min äldsta dotter först OM jag skulle ha en fest där man bjöd in folk eller om jag skulle ha Öppet hus...Hon sa mamma du ska ha en fest där du bjuder in folk såklart.

Sagt o gjort 1 månad innan mitt datum skickade ja ut en himla massa inbjudningar via facebook (alla har ju fejjan så)
Fick svar av den del typ:KOMMER!!!!
De flesta ja hade skickat ut till skulle komma (de passar ju aldrig alla för vissa jobbar o så)
Men sånt kan man ju ordna om man verkligen vill.
Som sagt 1 mån innan....

Ska man ha brakfest så ingår de ju MAT Hmmm japp de gör de..
handla handla...o sen är de massa tillbehör.....
När de va ca 5 dagar kvar så började den ena efter den andra att droppa av (av olika anledningar)

Så summan av den kardemumman vart det -12 (känner mej rätt så besviken över just det)
Tur mina barn samt en del av dem skulle komma sa SKIT I SOM dom vet inte vad dom missar...
Vi kommer ha en underbar kväll....
Men tänkte jag helvete va mat de kommer att bli över??? Hahahaha....

Vi hade hyrt föreningshuset i Ringsta från fre till söndag så Tobbe hade fixa på fixen redan på fredan där med att åka dit med ljudanläggning o dukat i fixat ....

Linnea hemkommen från England bara för att jag fyllde år de vart jag extra glad över.

Linnea sa långt innan att man kan inte bara ha fest o äta o så ,man måste ha ett Tema annars blir folk uttråkad....
Hmmm ja funderade som tusan ...Sen kom ja ju på det givetvis,jag har ju jobbat med travet så sååå får det bli..

Då måste man ju åka hem till experten o partyfixaren Titti Goden o hennes dam Gunilla..
Vi satt där o fnula hur vi skulle få till det,jag ville ha som ett travprogram (så de skulle ju vara *lopp* oxå)

Ja sa hon de där fixar jag ,skicka lite bilder till mej bara så.....


TRAVprogrammet vart så bra o så proffsigt gjort så jag börja lipa ja hahahaha...






Det är egentligen Stig H som kör La Piccioni men om ni tittar riktigt noga är de mitt ansikte:)))

Kvällen vart iaf underbar men många många skratt o Lopp så klart,alla älskade maten,det bjöds på Kycklingfile med Dragon o ädelost samt köttgryta med wokkisar i (tack mamma för tipset)
Sallad samt bröd,eftersom det vart en del bortfall så sa jag åt alla att äta mkt hihi.....

Nu kommer lite bilder.






Jag o mina barn innan vi drog till Festvåningen. (Jo Niklas bytte om till Kostym han)





Alla som kom va tvungen o klämma in skallen i ett av alla hål,här är jag efter det jag hade vart ute o rökt o de va 26 gr kallt den kvällen därav imma på rutorna :)







Lite mer ur programmet :)




2 Olika sorters Bål ..




Lopp 1 här är det Min älskade vän Patric R samt Karin Fridell som förbereder sig..
5 deltagare skulle sätta sig på en potatis o få den upp i ändalykten var på sedan kunna förflytta sig några meter o släppa den i en plastbytta :))




Vad hände här??? Hahahahahah...




Linnea skötte spelet...Jo då man kunde spela 1 kr 5 kr eller 10 kr de va max det..:)




Lite Mingel mellan Loppen :)



Inga ord behövs ,jag vart ju så impad av detta program ja :)







Uffe (till höger) tänkte fuska men de vart inge av me de inte :))







Paul o Niklas funderar på vem de ska spela på ....




Kakrejsett :)


Sen vart det paketöppning ( jag som sa att jag inte ville ha några utan hellre kanske ett bidrag till maten o dryck)










Detta är från mina 4 barn.....
Vi ska åka på KRYSSNING till sommarn japp så blire.....love u kidz...





Hahahahaha yes ja fick ved ja hela 4 vedträn.-------


Senare under kvällen så Kom en gäst: Hahahahaha Mister Patric Ragnarson (att inte han blivit revymakare är för mej en gåta) han sjöng sin historia om mej,livet som dräng samt hunderiet o slutade med att han hade en OnePeace på sig ( en hel mysdress som är så inne nu)
Han fortsatte dock att ta av sig den o stod till slut iklädd i en BODY (för kvinnor) JAG skratta så tårarna rann så otroligt klockrent(har inga bilder på de men de finns film på de hela)
Måste redigera så de blir komplett...


UNDERBAR KVÄLL som ja sent kommer att glömma...
Tusen Tack till er alla som var med på festen på min 50 års dag....



TJING----

Kommentarer

Postat av: Apan

Publicerad 2012-02-06 12:12:42

Så himla bra fest härligt folk och SUPER God mat Tusen tack min bästa Mupp pösssss Fina bilder=P

Postat av: Kickan

Publicerad 2012-02-06 16:11:22

Ja... det var en UNDERBAR fest.. lääänge sen jag garva så mycket som den kvällen... å ja,som vanligt så var maten GOOOD!!



Puss!

Postat av: Eva B

Publicerad 2012-02-08 17:36:39

Åh.....vad jag hade velat varit med :)

Jag har redan börjat fundera på min fest och du kan ju boka in 28 juli för då smäller det.

Du ska vad med så det så!! Det blir på Ön, så vi kan ha en nostaligtripp också. Tobbe är självklart välkommen också!

Sedan måste jag påpeka att vi blir bara snyggare och snyggare med åren! Sådetså!



Puss <3

Postat av: Lelle

Publicerad 2012-02-09 11:26:40

Bra fest mamma! Det satt som handen i handsken och innehöll saker som jag aldrig har sett på fester förut så det är bra! Att spela med riktiga pengar kommer föras vidare av både mig, Tina och matte till kommande skivor det vet jag. God mat som alltid och tråkmånsarna som stannade hemma hade bara tråkat ut festen ändå! Puss!!

Postat av: mami

Publicerad 2012-02-14 13:22:13

haha ja Linnea klockrent allt ju puss...

Postat av: strömma

Publicerad 2012-02-16 00:13:57

Jättegrattis i efterskott.

Härligt med roliga firandet.

Själv närmar jag mig 60 och det låter så hemskt gammalt :-).



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela