Sanna Panna

Anhöriga.....

Publicerad 2012-04-18 13:48:33 i min första blogg,

Jag har ju som sagt jobbat länge länge länge inom vården o ser hur anhöriga är/beter sig mot sina föräldrar ja you name it...
Vissa,ja dom flesta är ju klockren o med det så menar jag att dom kommer o hälsar på ,dom handlar saker om går sönder tex lakan o strumpor kläder ja allt som MAN SKA HA....
Sen har vi som som fullständigt skiter i sin mamma o sin pappa..
VI ser allt,vi ser denna misär,svårt sjuka gamla människor som vars dotter eller son fullständigt skiter i dom....
Jag blir lessen jag blir upprörd,vem är jag??
Jag är den som ska ta hand om DIN mamma o DIN pappa se till att hon/han har de bra på natten...
Jag ska vara kurator,snickare,kock,(ja på natten) jag ska vara allt....
Jag biter ihop o är på alerten hela natten för att hon/han ska känna sig trygg när jag kommer...
Vi har svårt cancersjuka människor som vill vara hemma,VARFÖR kan inte barnen komma???
Komma o vara med sin pappa o mamma jag fattar inte.....
Jag skulle vilja vara längre hos några på natten...dom mår inte bra men de går inte för nu är vi 2 igen på natten o allt ska göras på tid,det är dagens vård de...helt sjukt..
Vi har en lapp att gå efter på natten (det har dagpersonalen oxå) där står vilken tid o hur långt tid de ska ta hos varje (märk väl att larmen är inte inräknad på denna lapp)

Vi åker som galningar från A till B ......
Ibland får vi prioritera om de larmar mkt alla kan inte få samtidigt...
Vi vet vilka som måste gå före andra....

Jag lider med de gamla,de sjuka som vill att man helst ska vara där hela natten....
Jag har lärt mej under alla år inom vården att lyssna,vara lyhörd ,hålla med.....
Komma med tips so to speak att om vi gör si eller så sååå kanske de känns bättre ett tag,det brukar gå hem en stund....

De flesta jag går till på natten blir GLAD att det är just jag som kommer,då känner dom sig trygg o vet att den hjälpen som de ska få kommer de oxå att få( pratar för mej själv nu) jag gör exakt de jag ska göra hos mina brukare o oftast lite mer oxå....MÄNNISKOR...


Vi som jobbar inom detta yrke pratar OFTA :ja hur kommer de att blir när vi blir så gammal att vi måste bo på ett hem eller få hemtjänst,vi skämtar ofta om det oxå (man måste ju de) jaaa kanske det är robotar som kommer o byter min blöja för de finns ingen personal som VILL jobba inom detta yrke....
Eller kan vi säga: ja eller så blir de Ättestupan som fööööör i tiiiin ,vem vet det finns kanske inga pengar till vård i hemmet när vi är gammal o inte kan gå längre .....
Vem vet....


Så på detta sätt i MIN BLOGG så hoppas jag att MINA barn kommer att hälsa på mej när ja ligger på hemmet (om jag inte dör innan) jag vet hur viktigt det är att veta att dom kommer.....

Jag kommer att ta hand om min mamma om hon blir så sjuk att hon inte kan ta hand om sig själv det är ett som är säkert...DET ÄR SÅ DET GÅR TILL.....

Det gör ont i mej när ja vet hur vissa har det.......fy fan......
Jag kommer som nattens ängel o pratar o bryr mej om,gör så att DIN mamma eller DIN pappa ligger bekvämt om NATTEN.....








TJING...............

Kommentarer

Postat av: BonnErika

Publicerad 2012-04-18 14:02:04

Kunde inte ha sagt de bättre själv klockrent.

Postat av: kickan

Publicerad 2012-04-18 21:56:13

Klart jag kommer att hälsa på bästa mami om det blir så som du skriver... alltid.. det vet du! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela