Sanna Panna

TUR man får av andra..

Publicerad 2011-09-21 19:19:56 i min första blogg,

När man tydligen inte kan hitta nått svampställe what so ever,jag o camilla har gått o gått ,backe upp o backe ner in i skogen gått efter vägar....men inga KANTARELLER vart är dom,o sen går man in på facebook o där lägger folk ut bilder på sina svampar som dom har plockat det är de ena kilot efter det andra...
Va fan menas,o frågar om vart dom har plockat så får man ett styggöga OFTA tala om ställena?

Idag har jag o Camilla vart återigen ute o kikat o bäst som vi gick så kom det en bil,en röd bil o där gick vi ....
Jag som inte hade nå koppel med mej heller så ja fick med nöd o näppe in hundarna som typ till mej..
Det var en dam som kom i sin röda bil o hon stannade till vid mej...
Jag sa att jag inte hade koppel med mej o bad om ursäkt för det,hon sa nääeee det gör inget jag är inte hundrädd,jag ska åka bortöver här för jag tänkte plocka lite svamp...


SVAMP???? Öh oki????
Hon körde vidare på den lilla grusvägen o CAMILLA sa,men va fan nu7 går vi till bilen o sen åker vi tebax o kollar vart hon har ställt bilen nånstans...

Nu??? sa jag?
Ja nu,så kan vi åka dit imorrn o kika lite....
Sagt o gjort vi åkte dit hon for o vägen var ju ingen höjdare alls,lerigt som fan ,nästan på gränsen till att man inte kunde ta sig fram typ....

Mer ja tog mej fram tack mest vare att jag har framhjulsdrivet TUR VA...
Så imorrn torsdag ska vi åka dit igen o kika,vi kanske kan se spår eftere henne hahaha vem vet...

Hur som helst så har min kära vän Anna vart o plockat rödgul trumpetsvamp...
Hon gillar mest att plocka precis som min mor men sen så äter hon inte så mkt.-...

Fick en halv plastpåse o jag vart SKITglad.....

Här följer lite bilder.....






Camilla tog på sig att rensa....









Dagens bilder (onsdag)





Vi hittade NYA vägar lixom....






Jag är inte rädd jag kan ta fina bilder :)





Åååå där stod helt plötsligt en stuga...ÖDE.....








Finns alltid utrymme för o SKENA....







Hittade ännu en ny väg,o de va på den här vägen hon kom,hon i den röda bilen haha...



En till stuga på Hjul...till o med...




Dagens temp + 17 tror ja...:)




Ja vi ska ut igen imorrn o titta där borta ja de ska vi.....




TJING....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela