Sanna Panna

STÖLDvåg......

Publicerad 2011-09-08 16:31:58 i min första blogg,

Ja tro de eller ej,men sen i våras så började det på mitt jobb,en brukare vart av med pengar...
Det hände inget då,sen minns jag att det insamling till nån som skulle på i Pension vi skulle lägga 40 eller om de va 50 kr var i ett KUVERT......
O så skulle vi skriva våra namn på kuvertet,kuvertet lades i en låda i ena personalrummet (å där ska det tammefan ligga) tills den som hade hand om det skulle ta pengarna o handla de som skulle inhandlas,tyvärr vart det inte så utan kuvertet var borta.....
Va fan säger man????
Stöldvågen fortsätter....
En mkt go gumma som vi har på natten,hon kommer från Norge o är för härlig...
Tills en vacker DAG då alla hennes guldsmycken försvann poff (utom det hon hade på sig)..
Hon vart lessen o Chockad........
En annan dam vart inlagd på lassa (hade ramlat o brutit lårbenet) När hon kom hem fattades det 2000 som hon hade i en väska på ett hemligt ställe......
Vem i helvete kan göra så mot äldre????
Sen har det fortsatt.....
Ett annat par har blivit bestulen på pengar 2 ggr....Nu sist försvann den 3900 kr....

Det som jag tycker är så bedrövligt är att cheferna säger inget/gör inget??
Det hamnade en jävla lapp på bordet ipersonlarummet att man skulle skriva i den OM MAN VILLE PRATA OM DET SOM HADE HÄNT....Hmmm jag tror de va i juni....de flesta ville prata om det,andra inte...
Den där jävla lappen ligger fortfarande kvar på exakt samma ställe på bordet.

Sen läste jag i ÖP.se på nätet att dom hade *ramat* in eventuell misstänkt,men dessvärre var de inte på min arbetsplats utan på ett annat ställe i Östersund.......Jag skäms.....

Det finns 2 grupper på mitt jobb (inte vi på natten)
Och det är den ena gruppens BRUKARE som blivit bestulen på pengar,smycken ,medicin (har ja hört)

Så då togs de åtgärder serru dvs alla nycklar i deras skåp försvann,nycklar får dom kvittera ut på ett annat ställe där de bara bor dementa o NÅN ska vittna när dom hämtar sina nycklar (det gäller oss på natten oxå eftersom vi har ALLA grupper)....

Den anadra grupppen har alla sina nycklar kvar i sitt skåp....
Jag vet inte vad ja ska säga,men de händer inget?????
Det har ju gått flera månader nu,jobbar POLISEN i hemligeht??? För att RAMA in nån...

Nu för nån dag sen fick VI HÖRA att det kanske va 2 eller 3 misstänkta..fattar inget ja...
Dem som jobbar i stöldgruppen är ju mest äldre damer som har jobbat i flera år samt en del yngre killar o äldre killar med för den delen......

Har lärt mej att man inte ska dömma nån.....
Men de e klart man tittar kanske lite mer på den ena eller den andra eftersom man FÅR HÖRA att den har problem med spelmissbruk.....etc etc...

Det känns inte roligt alls att åka på jobbet eftersom ALLA är misstänkta ...vi på natten med såklart.


Den gulliga Norska damen har iaf sagt till min chef (när hon va dit o prata med henne efter stölden)
: Ja det är iaf INTE NATTPERSONALEN det vet ja för dom är så otroligt gulliga o trevliga....
Skönt att höra....

Ni som känner mej vet hur jag kan vara..Hmmmm en kväll när ja va på jobbet o skulle jobba natt så sa jag : (på skämt) JA JAG VET VEM DE ÄR JA....
Oooppsss de skulle man inte ha gjort...så J fråga jaha o hur fan kan du veta de då???
Jag vet allt sa jag .......(skämtsamt)

Ja de e lika bra man håller käften helt enkelt för tydligen så känner inte alla mej oå jobbet än efter 2 år på de nya stället ,meeeeeeeeeen o andra sidan så känner ja ju att alla tycker inte om mej heller (man kan inte älska alla) TROTS ATT JAG ÄR BÄST...märkligt.....va


Hoppas den/dom skyldiga snart åker fast så våra gamla kan känna sig trygg igen....
Dom behöver våran hjälp,dom ska inte behöva vara rädd att nått av värde fösvinner i deras hem bara för att de behöver HEMTJÄNST-......


Ge mej idioten så ja kan slåsönder han/hon....så känner jag....








TJING..........

Kommentarer

Postat av: Nannis

Publicerad 2011-09-10 08:07:11

Bedrövligt.... =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela