Sanna Panna

Med risk för att bli tjatig..

Publicerad 2011-10-12 18:19:35 i min första blogg,

Så har jag o Camilla återigen vart ute i den vida fina skogen,är det de som gäller när man är en bit över 40?
Att man ska njuta av dessa röda bär som JAG troligen aldrig mer plocka så mkt av som jag har gjort detta år 2011.
Camilla kanske fick övertala mej idag att hänga på na ut i skogen med citat: ja men de e ju bra för hundarna o få vara ute hahaha jojo..
Visst ville ja följa med inte utal om det..nu är de ju så att vi är inne i okt o bären blir mer o mer mörkröda,en del låg faktiskt på backen nu...som i en flock(kanske nått djur har käka) Hmmm kanske nån Björn ja de vet man inte ju...

Hade dock inte med mej kameran idag så de vart bara två bilder på Camilla med mobben.,..

Vi plockade även idag några kg bär..Nu tror ja inte att jag ska plocka mer i år...
Hela frysen är full med bär...o då har ja oxå både syltat o saftat (ska göra lingondricka imorrn)




Nu får man ha lite mer kläder på sig.....kallare nu...men de ska plockas bär ja de ska man..






Solen står rätt lågt....


När vi skulle åka hem o där efter vägen så stod det helt plötsligt en jägare med sitt gevär i högsta hugg jaha??? Asså ere älgjakt nu eller..
Han hade kåpor för öronen o geväre höll han i å ja ba stanna till o fråga: Ere älgjakt?
Han: han nickade o helst ville han typ sätta pekfingre för munnen o säga schhhhhhh....
Jag: Jaha oki....JAG FÅR ÅKA HÄR PÅ DEN HÄR VÄGEN....så ere...allemansrätt??..

Ja de va den dagen idag de....




TJING...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela