Sanna Panna

Dessa Lingon..

Publicerad 2011-10-03 10:14:19 i min första blogg,

Jag har väl aldrig vart en bärplockare av nått slag,men i år är de så mkt lingon så man vet inte hur fort man ska plocka av dom...
Har plockat o plockat o ändå syns de inte i skogen???
Ja ja igår söndag så stack ja o Tobbe samt 3 hundar ut igen,jag tog med mej hinken o bärplockaren utifall ska skulle få nått infall o plocka,meningen mest va ju att gå på prommen med hundarna..

Sagt o gjort ,när vi kom dit så ser ja ju alla bär igen,som om ja inte hade plockat förut,näää fram med hinken o bärplockaren nu ska här plockas...

Tänkte att ja plockar så länge ja orkar(de gör ont i ryggen efter ett tag)...
Min sambo Tobbe kan tyvärr inte göra så mkt då hans handled är helt slut,i ett av benen i handleden är det ett glapp på 4 mm....+ att han har en satans värk,han jobbar nu halvtid o kommer förmodligen att opereras i handen....

Så jag fick nog snällt gå o plocka men de vart en hel del igår med...Har dock inte rensat de än men de ska bli det med.....





Såhär ser det ut överallt typ....




Hade största hinken med mej igår,varför vet ja inte hahaha....





Tobbe plockade LITE han med ,prova o plocka med vänstern ja o så äter ju hundarna lingon dom med....BETAR typ...






Billy vädrar nått,tur man har dom med sig...
Var ju iväg en gång ensam.......skönt att dom skäller eller gör nått som jag blir uppmärksam på,man vet ju inte kan ju komma en BJÖRN eller nått lunkandes mot en.....
Eller en elak Älg,är ju brunstiden nu för dom...



Och igår så fyllde Kung Kevin 4 år--tiden skenar iväg.....





Han har blivit så grå i ansiktet redan våran knäppa hund...:)))



TJING......

Kommentarer

Postat av: kickan

Publicerad 2011-10-07 20:26:38

NI är duktig ni :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela