Sanna Panna

Juletid..

Publicerad 2011-12-26 11:53:33 i min första blogg,

Jag har inte vart här på ett tag,inte skrivit nått alls..
Har gjort en hel del saker under tiden som att JOBBA, vart i sthlm o hälsa på mamma samt vart på hunduställning i dagarna 2 på Älvsjömässan,bodde hos Agneta under den tiden...
Ibland tappar ja suget för o blogga o så surrar man lite med morsan o då får man sig en *uppsträckning* varför man inte bloggar,egentligen vet ja varför bloggen inte är i a jour JOOOO det är för att man hänger på fejjan istället samt att man ligger in mkt bilder där istället för i bloggen..
tror jag har ca 1500 bilder på fejjan nu vojne vojne....

Det va så roligt att få åka ner till stglm iaf de kändes som ja inte vart där på 10 år men det har ja ju...
Kul o mingla runt på Mässan o titta på alla hundar (såg väl bara en bråkdel av dom) eftersom det va över 8000 hundar anmäld på 2 dar......

Hade kameran med mej såklart........





Malin o Agnes diskuterar hund...här är Malin Akita



Jennys importerade Hanne från USA Vann sin klass.....Foxterrier..



När man går runt o minglar så ser man ju otroligt vackar hundar här är en terrier a la mini med en extremt lång päls.....vacker...




Sådan matte sådan hund gällde inte här,Matte hade inget hår alls på skallen hihi...



Coco vann sin klass med tyvärr gick hon inte vidare....Men hon är lika fin o galen iáf..



BIR vart denna tik som är en halvsyster till Coco...



Agnetas son Niklas kom förbi på Mässan med SIN son Vincent ,de va kul så jag fick se underverket..
A stolt Farmor :)



Coco trött efter utställning :)

På måndan åkte jag till morsan ,de va länge sen ja träffa mamma mu så de va roligt så klart,de tråkiga va att mitt plan gick så tidigt på tisdan,redan kl 09 00 o efter vi skulle till Bromma så va vi tvungen att kliva upp i Ottan för o slippa RUSNINGStrafiken ,men de va rätt lugnt för jag var på plats ja iaf på Bromma strax efter 07 30 Hmmm..:) skulle åka med Next Jet a la propeller planet,de va lite gruvsamt ...
Men väl i luften så kändes detta plan mer stadigt än SAS....inga gupp.. alls :)

Landade på Frösön o en massa snö......


Märkligt väder har de varit oxå ,ena veckan har de snöat typ varje dag o dan före julafton när jag skulle åka hem från jobbet så spöregnade det så de tog mej 50 min att åka hem i HALKAN...

I år kunde inte Linnea vara med oss på Julen eftersom hon numera bor i England ,men tur det finns internet o SKYPE,så vi bestämde att på julafton när vi skulle äta julmat så skulle Linnea vara med via datorn....




Där på köksbordet står datorn o Lelle är med oss....



Vi satt o surra precis som hon verkligen var med oss hemma i Ringsta..länge ja faktiskt 3 timmar..
I år så vart det allså Jag,Tobbe,Kickan samt Sebastian,Niklas o Camilla....




Sebastian har blitt lite vinögd :) han får träna varje dag genom att ha lapp på de friska ögat,så vi får hoppas att hjärnan tränar upp hans *sjuka* öga fort :)



Dolo kikar vart Bertil tog vägen(katten) bakom granen...



Niklas vilar efter maten :)



Kickan en aning irriterad på Sebbe eftersom han inte ville sova haha.,..
Sebastian är en liten clown han..spexar på sitt sätt...





Dolo o Billy :)

Kickan skulle jobba dan efter så Tobbe skjutsade henne till jobbet ....
Vi alla andra sov en stund till

Sebastian fick åka lite skoter det vart typ lite skrattblandad gråt de...
Tror de mest berodde på att motorn lät så högt men vi tog oss en tur iaf,de va ju så fint väder ju..






Pulkan va mkt roligare.....
Hade ju en gul som är dolos :)





Han är otroligt lättsam Sebastian(hur skulle ja annars orka) hahahaha....
Mitt på dan skjutsade vi hem han(tvärsomna i bilen)...
Ja Stefan va ju hemma han hade jobbat natt....



Snygg Kevin :)




Solnedgång över Ringsta....







Kevin o Tim springer bakom skotern :)



Kevin står längst bort,han vet att vi ska vända o åka *hem* igen o då ska han va etta so to speak...
Tråkhund haha.....






Nästa års JULKORT??? hihi------



ÅKA skoter om hunden själv får välja :) Dvs Kevin vem annars....



Myseldar ute på Julaftonskvällen för att Tomten skulle hitta hit,men de gjorde han inte haha..
Snygga färger va???....


Ja de va det ....i skrivande stund är det annandagsjul o jag ska jobba 5 nätter denna vecka inkl nyårshelgen men de gör inget ,ska ändå inte göra nått den helgen.det som är bra är att jag denna vecka kommer tjäna extra mkt schabbisar.......


GOD JUL på er........

TJING.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela