Sanna Panna

Sagan Om Min Bil....

Publicerad 2011-04-14 14:17:41 i min första blogg,

Den lever sitt eget liv känns det som,Min bil har den klassiska PASSAT sjukan dvs handtagen pajjar,som sagt så för ett tag sen när jag skulle hem från jobbet så fick ja faaaan inte upp bildörrn stod där o frös o ville in i bilen.

Åååå POFF så hade jag handtaget i handen ja men eller hur???

Kröp in från passagerarsidan o öppnade dörren (som alltid går igen) stoppa dit en tom PETflaska så ja skulle typ hinna runt o ta tag i dörren o sätta meeeee.


Igår Ons så åkte jag förbi SONEN som kom ut o hämta en matlåda med broccoligratäng men han ville surra lite så han satte sig i bilen (ja på passagerarsidan) o som sig bör så skulle han oxå stänga dörren VILKET resulterade i att han nästan fick hela jävla handtagt (som sitter på insidan) i handen meeeeeeeeeeeeeeeeen...sa jag....

Förlåt sa han..


Ja ja skitsamma jag åkte till jobbet klev ur bilen (kan nämna att Tobbe har bytt handtaget på FÖRARsidan) låste dörren o jobbade hela natten...


Eftersom handaget är nu bytt 2 ggr så måsta man ju ha en nyckel till själva låsningen vilket då resulterar i att jag har två nycklar till Bilen,en för dörren samt en för att starta bilen,vilket jag tycker är kanon för då kan ja starta bilen på morron på jobbet så får de gå ett tag o bli varm,eftersom ja kan låsa bilen fast motorn är på.....Hänger ni med?


Imorse skulle ja allså STARTA bilen eftersom natten har varit rätt så kall,de va frostigt på rutorna etc etc..

Parkerade min jobb bil till höger om min bil....

Låste upp MIN bil då jag såg att passagerar sidan va OOOlåst!!!!

Gick runt bilen o där var den låst???


Hmmmm....oki?? Min bil har i princip stått OOOlåst kan man ju säga då...iaf på ena sidan.

Så jag stod där o jonglera o skulle kolla vad de va som fela???

Jag låste PASSAGERARSIDAN o hoppla så böja bilrutan på FÖRAR sidan att åka ner????

Låste upp,o VIPS så åkte rutan upp på FÖRARSIDAN ..men wtf???

Typ habbla ingles ind of-----

Jag provade o låsa MANUELLT sådär som man gjorde fööööör i tiiiiin tryckte ner knapparna på PASSAGERARsidan o drämde igen dörren...men neee....rutan åkte  ner igen på andra sidan KNAPPARNA på passagerarsidan hade åkt ner men bilen va fan inte låst...

Jaha,men de kanske vart nå lagg när Niklas ryckte sönder handaget på INsidan kanske???

Fortsättning följer va de gäller min konstiga bil som OXÅ knackar nått så innihelvete när jag ska svänga,ja både till vänster o till höger....

När jag va o Besikta bilen så fråga ja killen om han kunde se (under bilen) va de kunde vara...

Han kolla o kolla o såg inte ett skit o mena på att det är nog inge fel på bilen...

INGE FEL PÅ BILEN????

Jag skäms ju för fan o svänga ute bland folk me den.....PANG PANG PANG PANG typ låter det...

Ååå en sak till de pangar o sen skorrar när jag bromsar...(vet va det är iof) Beställt grejjer nu så det ska bytas bromsklossar bak samt att MIN PASSAT ska få nya handbromsvajjrar(heter de så)?

Vad de gäller dörrn så hoppas jag att han jag bor med kanske kan SLÅ tillbaka handtaget på INsidan av passargerarsidan så låsningen kanske börjar att fungera igen....ja vojne vojne........

Kan du tala om för mej hur man gör upp eld???








TJING......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela