Sanna Panna

Bertil

Publicerad 2011-04-16 14:44:17 i min första blogg,

Idag var de Bertils dag,Eftersom han bada sist när han va kattunge så kanske det va ta på å vara dags igen elle???

Bestämde att åka till Hundtrimmet i stan där min gode vän Patric hyr in sig...
Samt att han jobbar på de nyöppnade djurkliniken Ejra...dvs då kunde ju han ta med sig lite lugnande till Bertil.
DET går inta o bada han utan lugnande,hur mkt man än provar o hålla i han så går de inte,han får typ panik..såååå Han får skylla sig själv helt enkelt....
Om man ska bli fin får man lida piiin japp......

Jag tog med mej Billy oxå idag för ja ville bada han på trimmet o prova få bort några kg hundhår....
Sjukt mkt hur han hårar..:((

Kameran va med som alltd......
AXplock...





Berra utslagen efter att få tt en spruta....

Han ser ju nästan död ut ju hahaha....poor thing...








Badning ,fick lägga huvudet på en grej så han inte skulle typ drunkna..:)






Det vart 2 schamponeringar på varje sida,bäst o passa på ......





Här tror han att han skulle börja bestämma,han hade pigga på sig liiite här men de va mest att knuffa ner han så han låg på bordet för ja skulle ju torka han oxå.....






Strax klar här......borsta medans *fläkten* gick....






Ja jag kan erkänna det vart mkt nu för han,han vart ju biten i benet av en annan katt o vart tjock i det benet......ja som tur va så hade jag piller hemma...


Såå.....







Han gååååår på Penicciliin hahahahaha fattar ni GÅR PÅ hahahah..fan va rolig ja e va :)






Han var väl inte världens lyckligaste  men men...sådär ere...

Som sagt mkt för Berra dessa 2 v nu...
Men nu är han snart helt frisk o MKT MKT REN......:)))




TJING.....

Kommentarer

Postat av: kickan

Publicerad 2011-04-16 21:21:49

Hahaha.. "fick lägga huvudet på grej så han inte skulle drunkna" go bertil!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-17 12:44:37

stackars bertil.han slickar väl sig ren eller?hur gick badet för billy då? puss

Postat av: strömma

Publicerad 2011-04-24 00:23:38

Det är lite pyssel med djuren vad jag förstår och ren och go blev han säkert :-).



Hoppas du haft en bra påsk.



Behöver du nåt i möbelväg? Ska sälja ut en del inför flytten. 160 säng med sängram, hel resårmadrass + bäddmadrass, 2 gamla fina linneskåp som sväljer massvis med grejor. Köpmandisk med hylla som jag har i köket. Bäddsoffa som knappt suttits i eller legats i + lite annat.



kram

strömma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela