Sanna Panna

Parasiten den skiten...

Publicerad 2010-12-10 22:41:56 i min första blogg,

Vad jag minns va Julen när jag var liten

Så firades aldrig den med parasiten.

Men i år så byggs julen ska vi få se

på huvudvärk,feber o diarre.

 

 

En Inflitratör som stökar till Julen

har gjort sin entre,en liten o ful en

som lömsk kamouflerad i vattnet vi dricker

ser till att hastigt till muggen sticker.

 

 

En halvöppen mun när du tar en dusch

blir några dagar därefter till USCH

Hans namn är svåra Cryptosporidium

mot den hjälper inte ens impodium.

 

En objuden gäst är vår parasit

Som gör sitt bästa för att Julen ska bli skit

Gömd i de vatten då vi borstar tänder

leder till att det i kalsonger blir ränder.

 

I rören vid kranen finns FAAAAN på lur

du klarar du kanske om du har TUUUR

Du håller emot allt du orkar,är tapper

Men ändå går det högvis av rullar med papper.

 

När ljusen så tändas i vår lilla stad

Och alla ska fira Julen så glad

Med julgröt o skinka o paket uti lass

Ja, då sitter faktiskt de flesta på dass.

 

Och tycker du kanske att tiden blir lång

när tomten inte tycks komma nångång

så ha tålamod o tindra mot ljuset

för troligen sitter tomten på Huset.




TJING....

Kommentarer

Postat av: strömma

Publicerad 2010-12-16 23:50:21

Hej hopp



Julstressar du för fullt nu?

Jag har nog förträngt att det närmar sig och tar det ganska lugnt...än så länge :-).



Hoppas du har annat vatten i kranarna än vi har här i stan.



kram

strömma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela