Sanna Panna

Dääär vaje näja ja doooog.....

Publicerad 2009-08-31 14:56:30 i min första blogg,

Blir inte så mkt bloggande när ja jobbar natten speciellt inte nu när ja jobbar helgen + tagit på mej extra nätter direkt efter helgen,vem orkar blogga då?? Å sen händer de väl inte så mkt heller...
Man jobbar o man åker hem o sover.....blogga om de?? Nope...

Iaf igår kväll när ja skulle åka in till jobbet i min bil som nu går som en klocka by the way again..
Bytte rotor o fördelarlock samt nya tändstift o tändkablar o det var precis det min bil ville ha denna gång o vi trodde de skulle vara nått större fel på den som typ massa vacumslangar ....sånt är ju inte gratis ju...

Ja igår ja när ja åkte in på jobbet,för de första vart vi stående i uppförsbacken som är efter Litsbron VI dvs jag o alla andra bilister som ville prova ta sig in till stan..
Dom höll på å asfaltera så de va totalstopp....
Jag fick kramp o bröt kö mönstret genom att svänga ut för vi stod typ 200 ifrån alla blinkande ljus o maskiner som asfalterar....
Jahapp ja just ja de va bara å snällt ställa sig i kön igen för den bilen som stod som nr 1 (som ja inte såg) hade ett rölyse han väntade på att de skulle slå om till grönt.
Vi vänta o vänta ,sen kom de en bil som körde mot oss o gjorde en U sväng å på taket på den bilen stod e´det: Trafikbil var god o följ efter mej.

Till slut efter typ 15 min väntande fick vi åka (o jag som skulle in till Niklas en sväng innan kände mej liiiite på stressen)......Ja vad händer då???
Jo man kör om alla bilar o gasar på lite extra för tiden går ju som sagt...
Var hem till N o lämna mat haha o sen for ja dirr..
Ut på E14 mot jobbet....
Numera är det 100 på E14 o inte 110 som det vart förut....
JAG körde 110 lätt.....

Ca 300 meter från avfarten till Jobbet,Torvalla va faaaaan ser ja???
Jo en polis med fartkamera...:(





Heeeelvete..skrek ja i bilen.....
Hmmm funderade direkt vart Pike bilen då skulle stå för den stod inte på E14 antog att den skulle stå direkt efter avfarten till Torvalla där JAG skulle svänga av...
Här gällde det att tänka fort,ska ja fortsätta mot Brunflo???
o Hoppas att de inte är där oxå eller vad ska ja göra????

Hur som helst så svängde jag av mot Torvalla...japp o där stod dom i sin stora fina pikebuss o de va typ 3 poliser till vid bilen + en volvo som ja antog hade blivit invinkad av polisen.

Jag körde som ett lamm o glodde o bara vänta på att jag oxå skulle bli invinkad....NEEEEEEEEEJ...
Jag vart inte det Hmmmmm....fan vikken tur....

Ja åkte vidare mot jobbet o sen tänkte jag Hmm jaha?? JAG vet att jag körde för fort så nu kommer det väl en räkning hem istället....just nu vet ja inte,jag får hoppas på de bästa att de inte dimper ner nån räkning på tusenpengar i böter........
Må gud vara med mej.....


Snart har jag gjort helg bara 10 timmar kvar nu o jobba..:)



TJING................

Kommentarer

Postat av: Kontrollören

Publicerad 2009-08-31 17:58:35

nuuu fåååå juuuu jeeee jeeeee.

e dyrt å speedtorska ju :-)

Postat av: Häxan

Publicerad 2009-08-31 19:53:32

Hahahaha....gud vad jag älskar att läsa dina blogginlägg...jag riktigt hör din röst. Du gör min kväll !!!! Må TRAFIKGUDEN vara med dig...AMEN!!!!

Postat av: Nannis

Publicerad 2009-09-01 08:15:06

Vi var också ute och åkte då, men jag körde inte för fort (för ovanlighetens skull haha)



puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela