Sanna Panna

Lure Coursing......

Publicerad 2008-11-02 18:30:46 i min första blogg,

Ja idag har vi varit på JUST det ja...
I Dvärsätt,jag o Camilla o givetvis Kung Kevin....Det var ju typ hans dag denna dag.
Ja vädret va väl sisådär rått o kallt o lite blött ....
Men vi hittade dit iaf,det va rätt mkt folk när vi kom så de va bara att rappa o anmäla Kungen...

Man fick start nr efter anmälan o vi kom ju nästan sist..:)

Jag har väl inte riktigt hajja vad det egentligen är MEN NU VET JA...
Jag trodde att de skulle skena på en rakbana i princip men så är de INTE...
Banan går nästan som en fyrkant o längden på banan kanske va uppskattningsvis mmmm 500 meter alla gånger..

När dom ska ta licens så går de efter olika kreterier typ HUR de tar kurvorna och kondisen o så vare några till saker de går efter.....





Det kan vara alla sorters hundar som kutar inte nödvändigtvis Whippet eller Greyhound eller nån annan vinthunds ras utan dem som gillar att JAGA Trasa får vara med....



Alla måste ha munkorg...de e typ LAG på det..:)
Kevin fick låna en hahaha nr 8 o den va lite tajt så vi fick bända ut den lite på sidorna...haha......


Kevin gick med dubbla täcken i snålblåsten i jag gick fram o tebax hela tiden för att *värma* upp han,bra o göra det innan o mkt för när de jagar så är de ju full sula lixom o de kan lätt få sträckning...
Bra oxå att han fick se innan......
Först vare bara de andra hundarna han va intresserad av men sen när han SÅG TRAAAASAN vart de andra bullar..

Som sagt lång väntan...så lång att Camilla gick o satte sig i bilen hahaha..

En del hundar som var där ville inte alls kuta de fatta inte alls va de va frågan om ......(bra o träna lite innan kanske)
Det tar en JÄKLA tid mellan varje hund eftersom snöret o trasan ska dras om............

Kevins 2 systrar var där o Viennas matte hade med sin systemis o hon tog bilder på Kevin så dom lägger jag ut senare när ja fått dem på mailen.

Som sagt när de va Kevins tur vare ju bara o sätta på munkorgen o ta av täckena....

Trasan ligger en bit framför så när den *stack* så släppte jag Kev efter kanske 5 meter...
POFF borta,skötte sig kanon ,kanske i sista kurvan att han tappa farten lite......

Efteråt så skulle ju banan dras om igen så ja följde med i rundan för att han skulle *träckas* han va helt galen under efterrundan o ÄNNU VÄRRE när nästa hund skulle kuta..
Då vart de ett KEVIN YL sådär som bara han gör.....(han kan bli liiiite pinsam)

Han kunde fått springa en gång till med ja avstod dels för att underlaget inte va de bästa (en åker som de stack upp pinnar efter skörd) ja ni vet sånna som har blitt frusen o dött...
Han blödde lite efteråt..

Och dels för att hans ena Syrra löpte (hon fick springa sist)...

Det går fler tåg tex till våren....






Vi på väg fram för anmälning....




Kevin glor på dem som kutar efter trasan..:)




Våran tur efter lite trix med munkorgen..:)

Det kommer som sagt fler bilder......när Jenny har skickat till mej..:)
Kul dag men ja vart lite frusen......MERA LC.....:)




TJING......

Kommentarer

Postat av: Bettan

Publicerad 2008-11-02 19:24:54

Jäklars vad kul det låter. Skulle ha kommit på direkten om jag vore i närheten, hahaha.......Nu vill jag se bilder fort..........

Puss

Postat av: Kickan

Publicerad 2008-11-02 22:59:06

Gos kevin!

Postat av: Maidie

Publicerad 2008-11-03 07:03:20

Ha,ha,ha...gav du upp för att syrran löpte,hon satt ju i bilen tills hon skulle springa SIST.

Vi sprang och letade er för att höra om Kevin skulle springa en gång till INNAN Frida skulle få springa,men då hade ni åkt.

Hoppas ni tinat upp,det var ju lite kallt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela