Sanna Panna

Jag e hemma nu...

Publicerad 2007-08-29 17:33:44 i min första blogg,

Haft en heldag inne i stan ju de va ju knappt så man hitta dit hahahaha.....JORÅ de gjorde ja ju.
Fm ja då skulle ja ju åka med Bettan(Mazdan) till den årliga kontrollen som jag alltid fasar för av nån anledning.

Det var en äldre herre säkert äldst av dom alla som tog sig an min bil.......
Han var skämtsam o skulle berätta några roliga historier o hade inte alls nån panik över att Bettan stod där för operation.

Jag skrattade med trots att ja inte ens tyckte den första historien va rolig alls men vad gör man??.....
Ja allt såg bra ut tills han skulle hissa upp henne långt upp i luften.
Bettan krängde fram o tebax kolla så dämparna va som de skulle...vidare kolla han däcken o kika allmänt under bilen,jag brukar alltid vara *med* o bry mej jag prata *bort* han stod på andra sidan under henne o kika då jag fick se vojne vojne...värsta öppna såret precis efter vänster framdäck hmm de va så de hade lossnat lite till o med jo du han såg de han med o tog fram stooora hammaren o banka på henne så hon gnällde till.
Ja ja nuså akta så de inte blir värre fyllde jag i,de e lugnt sa han du har ju en gummi matta på golvet då syns de ju inte innefrån hmmpff ne JOST......

Därefter ska hon  ju ut på en kort tur dvs kolla bromsar o TUTEN han tryckte på ratten o inget hände han gjorde de igen inget hände nu heller....han tryckte igen för tredje gången o sa TUUUT med munnen fasen vi fick igång den ju...hahahahahahaha....japp....de fick vi de *NOT*

Bromsarna fram va kanon meeen de va lite si o så bak så pass kass så ja åkte på en tvåa där.

Summan av kardemumman vart 2 st 2:or inte illa av gamla Bettan som är av årsmodell -84 de ni.
Jag va nöjd iaf ja bronsplats är alltid bra ju( det är ju VM nu) så nu fattar va ja menar.


Vidare under dagen så skulle även jag besiktas dvs kolla så mina ögon funkar som de ska mm ja jo jag hade ju beställt tid för synundersökning de e dax nu vid en ålder av 45 så händer de så mkt speciellt när man sitter o kör bil då kan ju en älg bli nått annat när man kommer närmare.

Jo de vart nog några % starkare glas ja ja o sen var de ju de där med GLAJJERNA två par för samma pris vet ni hur coolt de e???.........FÅ se nu nu är de år 2007 o allså är de speciella glajjer som gäller då SÅ MAN HÄNGER ME BAAAA......


Svårt som tusan i hitta som passar? O ingen ville hänka heller för smakråd.
Hur som haver so valde jag ett par blåa o ett par cerise mörka typ ja jag vet inte de fanns inte så kt att välja på tycker jag med tanke på hur man ser ut de ska ju passa oxå man ska ju se någorlunda ut....

O allt de dänne skulle gå på 3250:- inkl försäkring inte så farligt ju o så fick ja ju två par...

Mellan de två besiktningarna så gick ja till Camilla o dura med henne (hon jobbar på OUTLET)

Vi tog en lunch JAG vart bjuden av na ju hon e för härlig hon med.

Och sen kutade vi på LOPPIS o kika hita grejjer gjorde vi oxå.

Jag hitta lite grejjs till kickan o lite annat nytt oxå till Kickan jag tycker hon kan få de eftersom hon har sin bror som bor hos henne.

Kickan åkte hem med mej o just då visste hon ju inte vad ja hade köfft så de vart som en överaskning ju...

Camilla min vän ja jost ja..hahaha ja skulle ju blogga om den däringa TRAKTORN oxå japp jag ska med BILDAN o allt....hihi.....thats all for now



TJING.....

Kommentarer

Postat av: The kick

Publicerad 2007-08-29 18:50:36

Tack igen för grejjjjeeerrrnnnaaa mamma mu:P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela