Sanna Panna

Körteln finns

Publicerad 2012-09-14 10:10:21 i min första blogg,

Mitt humör är lite upp o ner just nu,får massa papper från Lassa att de ska tas prover o ett till kom igår att jag ska på Nuklearmedicin för att ta bilder på min sköldkörtel,visst det är ju kanoners att allt går så fort men så tänker jag att,VET medicin på lassa att jag ska till Nuklearmedicin? För jag får inte äta mina piller 5 dagar innan *strålningen* Jo jag ska få nån injektion i armen för att sen ligga på en brits i ca 45 minuter.
 
Nu kan man ju undra va som hade hänt om jag ifrån början INTE hade sökt mej till HC för jag ville ha hormoner i kroppen för mina vallningar,det togs ju en massa prover då med o på dem proverna så såg dom att jag hade fått Giftstruma.
 
Väldigt vanligt iof bland kvinnor när man kommer i kärringåldern tydligen.
 
När jag var på medicin avd o träffade en klockren läkare så kände han på min hals o DÅ kände han inga knölar.Han sa att från o med nu måste du lämna blodprover en gång i månaden,jag skickar ut elektroniska remisser så det är bara att gå till HC eller på provtagningen på lassa....
 
Det har inte gått många dar sen jag va till han o redan har de kommit ett brev som han själv har skrivit att jag ska ta nya prover i början av Okt.
 
Igår kom papper om Nuklear......Jag blir lite förvirrad???
Har dom nån sorts kommunikation med varann?
 
Missade för övrigt telefontiden idag,så jag ska försöka komma ihåg att ringa på måndag.
 
Igår var ja på deppen låg o funderade en massa men ja vet ju att de finns piller för de mesta,Men JAG som alltid vart frisk dvs inte behövt äta piller för att blir frisk från nått,visst har man sina krämpor men dom är mer relaterad till mitt yrke (tror jag)
 
Kommit fram till att jag kan inte vara där o här o åka o hälsa på o de ena o det andra just nu,jag vill att allt de här lixom ska bli klart på nått vis...
 
Så mina vänner,barn hav tålamod det blir bättre (hoppas jag)
Jag måste få vara hemma o bara vara (jag jobbar ju rätt så mkt oxå)
 
Hur tänker man ?
Jag har tänkt att men guuuud nu får ja cancer i sköldkörteln,medans andra tänker ja men det är lugnt du får äta Levaxin resten av livet ,det gör jag..
Har en gammal jobbar kompis som fick cancer i körteln o hon va så extremt possitiv så jag ska tänka mer på henne :)
Hon vart Op o idag är hon frisk som en nötkärna ( hon har oxå haft bröstcancer) så varför sitter jag här o klagar?
 
Sen har vi min mamma som inte heller mår så bra med sin värk (i flera år) hon har Diskbråck + att de är en nerv som sitter i kläm så hon har ont 24/7.
Hon ska bli Op hon med,hoppas de blir väldigt snart (morsan står ut med en hel del smärta men man blir nog otroligt less till slut) Jag står oxå ut med smärta men de vette tusan om ja hade gjort om ja hade haft mammas värk....
 
Är det meningen att man ska få ont o få den ena sjukdomen efter den andra bara för man blir äldre??? Helt sjukt att bli sjuk....
 
Surrade med mor igår på fånen o vi
kom fram till att FAAAAAAAAASEN nu måste vi sluta röka....
Hur många ggr har man inte sagt de???
Ska nog prova dom där nikotinplåstren iaf ja som Tobbe kör med....ja så får de blir.
 
 
TJING.....
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-09-19 14:36:14

Håller helt med dig i senaste inlägget om att sålla sina strider och umgänge. Man ids mindre och mindre nuförtiden att lägga onödig tid på sånt som ändå inte ger nåt. Familjen och dom närmaste är viktigaste. Sen tycker jag att min ork är inte är som förrut heller och då får man ju välja det man orkar med i umgänge med andra.

Ser att du har problem med sköldkörteln och det är nog vanligare än man tror att man drabbas av det.
Jag har underfunktion och det är så himla svårt att få rätt dos av Levaxin inställd. Går ofta och tar prover för att få till dosen.

Hoppas det fixar till sig för dig.

kram
Ingrid (strömma)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela