Sanna Panna

Nu har de börjat...

Publicerad 2012-07-16 09:52:29 i min första blogg,

Ordentligt för mej Jo dessa svallningar/vallningar det är sjukt störigt,jag kommer inte o palla att svettas i tid o otid i flera år framåt den saken är klar,och jag tänker inte göra som min kollega Birgit *rida ut stormen* dvs att inte ta nått mot detta SKIT.
Jag måste ha fönstret öppet samt ha en fläkt på..hela nätterna för att ens kunna sova nån timme.

Va de gäller denna sommar så ska JAG nog inte klaga så mkt,För mej att det ju ett perfekt väder ,inte så varmt o massa regn,jag ska inte klaga,det är nästan så jag längtar till vintern för då är det med alla säkerhet inte nån värme alls att tala om,och jag behöver heller inte klä mej så mkt.

På nätterna på jobbet är jag endast iklädd en T-shirt o braller så klart o inte ens då känns de svalt (tur de finns AC i bilen) den står ständigt på LOW o så full fläkt på.

Jag vet att det är må¨nga med mej som lider i de tysta men ja ska blogga om skiten ja.
Varför ska vi kvinnor drabbas av sånthär?
Det vore väl en sak att man ska ha skiten kanske ett år eller nått men *igen* min kollega har tampats med detta i 7 år snart o hon är inte klar på långa vägar (säger hon själv)
Asså 7 år???? Hur ska man fixa det? Ja nu är de väl inte så säkert att jag ska dona med detta så länge för alla har väl olika år i kroppen....

Läst mkt på internet om detta,tex att man kan blir på deppen eller svettas så mkt att man måste byta lakan mitt i nätterna...
Jag är inte deppi alls eller fått nån annan PSYKISKA men av det FÖRUTOM att jagh svettas....


Jag kommer ihåg när morsan hade detta,ja minns att hon sa att hon duscha flera ggr om dan,jag kunde inte förstå så hur man kan svettas så mkt??? Mamma hade plåster tror ja..östrogen..

Nu är jag här själv,och jag känner mej så otroligt ofräsch hela tiden...
En kram eller en puss från min kära sambo känns som jag måste hoppa in i en bastu...värmeslag..

Andra kvinnor som jag känner (som är äldre) har ja inte hört ett ord om i deras kamp på klimaktieriet..inte ens en mening,är det nått man inte prata om eller vad???


Eller har dom inte haft så STORA besvär som jag TYCKER att jag har,har ju inte så mkt att jämföra med heller......

Det är nästan att jag gruvar mej för att göra nått annat än att vara hemma eller åka på jobbet...två saker Hmmm bra LIV NOT....

Tex,jag går å duschar (nästan iskallt vatten) när jag är klar så torkar jag mej ( man brukar väl de eller) o sen när jag precis har gjort de klart så flödar svetten ....:(((((

Man blir lixom aldrig klar.....FAST  MAN HAR DUSCHAT....

Hade skiten för 7-8 mån sen o de va samma men se försvann det...tänkte YES fan ja klarade mej lindrigt ja.....Hmmmmm det va bara förspelet det för nu är de 7 resor värre..

Straffet det för man blitt äldre (fast jag inte är så gammal tycker jag)

Måste se mej om efter en lite handjagare (fläkt).

Önskar att de fanns fler med mej som kunde tala om hur dom upplever sin KVINNLIGA SJUKDOM.

Jag vet att det finns hjälp att få ,så ja kommer under veckan att ringa HC för nu står ja inte ut längre........









TJING....................

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-07-18 09:45:26

Och nu kommer mommas barnbarn på samma gång! Puss

Postat av: Kerstin

Publicerad 2012-07-18 20:58:48

ja...välkommen...själv har jag svallat i många år!! verkar aldrig ta slut!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela