Sanna Panna

Massor med barnbarn...

Publicerad 2012-07-20 15:06:50 i min första blogg,

De vart en del dramatiska dygn för mej o för mina döttrar...
För att göra den långa historien kort så fick kickan åka in för vattenavgång hon fick ligga kvar ett tag för att ta en kurva o sen fick hon åka hem,varvid hon skulle in igen dagen efter den 18/7 kl 08 00...
På morgonen den 18/7 kl 04 00 ca ringer Linnea från England o säger att hennes vatten hade gått + att de va lite grön-brunaktigt..Så hon ville bara säga att dom skulle åka in på Förlossningen.
Hej o hå...

Kl 08 00 var vi på förlossningen igen med Kickan där de tog mer kurva samt att de bestämdes att hon skulle stanna kvar....
JAG skulle ju få vara med om denna händelse ja o hade riggat med systemkamera o allt...
Under tiden ringer Linnea igen ja de va nog innan 08 00 (kommer ju knappt ihåg allt som hände)
Och sa att de skulle snitta henne pga av att den lille låg i säte samt att han hade bajsat så risken för infektion va stor....
Kom  ju som en chock för Linnea,hon visste inte ens att han låg i säte...
Mkt märkligt allting,JAG är född i säte samt Linnea o nu denna lilla bebis....

Hon va rädd o nervös (såklart)

07 18 födde hon en liten Travis vikt 2576 gr längd okänd eftersom de inte mäter bebisar i England.

Han är född som sagt 07 18 den 18/7 hahahaha....

Han mådde jätte bra fast han va så pytte pytte......

Vidare så vare ju Kickan nu då som kl 16 00 den 18/7 fick dropp för att sätta igång henne..
Jodå värkarna kom o försvann ,Kickan va mkt TAPPER o kuta fram o tebax i korridoren o gjorde verkligen allt för att hon skulle öppna sig....men dom där 5 cm som hon hade öppnat sig ville inge mer så det vart ett beslut att hon skulle snittas o nu är vi på en ny dag 19/7.Kickan lessen,arg ,rädd etc etc...såklart eftersom hon hade kämpad tappert hela dan o så va nog hennes krafter helt slut..

JAG fick inte vara med eftersom de är bara en som får följa med ner på OP...
Så kl 04 00 ca åkte jag hem till Kickan o Stefan eftersom ja hade glömt nyckel hem.Sebastian tog ju Tobbe hand om ......

Kickan fick en välskapt flicka på 2890 gr o inte alls lik sin bror Sebastian...
Brydd vi vem hon e lik hahahahaha ja som en lite gurkmacka.....

Kickan hade jätte ont o mår inte bra men idag den 20/7 mår hon iaf bättre o vart uppe etc etc....

SYND (lite grann) att inte kusinerna vart födda på samma dag men man kan ju inte få allt,huvudsaken bebisarna mår bra.......







Här är dom små underverken......
Och jag stolt mormor.......

Travis ÄR lik sin mor medans Jessica har vi inte kommit på än vem hon är lik,hon har iaf grop i hakan o det har ju både Linnea o Kickan...så kanske hon kommer bli lik sin mor då....



TJING TJNG......

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-07-22 11:24:35

Travis är lik Niglo =) och Jessica har min haka! ;) puss

Postat av: sannapanna

Publicerad 2012-07-23 10:13:39

Åsa du är så otroligt gosig du....

Jaaaa DIN HAKA stämmer ju som tusan de...



puss gumman...

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-07-23 22:19:55

Tänk va coolt att de kom dagarna efter varandra ändå, och nästan på samma dag!



Dubbel-momma!

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela