Sanna Panna

Barn....

Publicerad 2012-07-25 17:20:26 i min första blogg,

Jag har fått gjort om min blogg för loggen med mina barn högts upp har försvunnit...
Såg att det även hade drabbat Linneas blogg..
Nu får den se ut såhär ett tag,tills jag får hjälp att göra den som jag vill att den ska se ut...

Det har varit en rolig/jobbig vecka för mej ,alla dessa bebisar som skulle födas o snitt o grejjer...
Sen hämta o lämna o hälsa på å de ena å det andra...
Linnea bor i England och hennes hormoner flödar järnet så det är skratt o gråt därborta..
Fattar ju att det är så.långt från oss bla o att Jay nu ska börja jobba igen så jag förstår hennes oro...

Jag va precis likadan när jag fick henne (Linnea)Hon va så pytte hon med,jag va ung visste väl inte hur man skulle ta hand om en liten bebis...
Mamma kom upp o min mormor kom de kommer jag ihåg att de kändes väldigt bra för me iaf...

Linnea ville inte suga (samma problem med Travis) hon ba somna hela tiden så efter en månad la ja ner det där.....
Så efter en månad kan man säga att jag va lugn o fin mamma ,man fick lixom in nån form av rutiner ,man vart ju van att kliva upp på natten o byta blöja på stan etc etc så JAG tyckte de gick alla tiders ja...
Jag tror heller inte att jag är/var en person som stressade upp mej för de va lixom ingen mening ju..
Fasen jag hade ju mina Greyhound o en katt.....Man hade lixom häcken full....

När jag fick mitt andra barn ja då vare aldrig några probs alls faktiskt......
Inga gråtattacker överhuvudtaget....då hade man RUTIN.....och fortfarande hundar o katt...

Men alla är vi ju olika ,för en del tar ju allt längre tid o jag som nu är mormor vill ju vara med o hjälpa till (bara om de vill de såklart) ..
I skrivande stund så ville ja åka till England igår typ ,speciellt nu när Jay ska börja jobba igen,men som jag sa till Linnea förut idag att det är ju trots allt en sk mjukstart,han ska jobba tor o fre och sen är det ju helg igen......

Jag tror när man har små skruttar hemma så får man nog ta dagen som den kommer .....
SOVA är ju en bra grej speciellt om man är förstföderska,man drar en naaaap när bebis sover så orkar man ju mer,har man fått barn nr 2 eller fler så får man nog lägga sig tidiigt på kvällen o be den andra hälften att ta de andra barnet/barnen......

JAG har ju tur ja iaf som vart född alls,samma gäller väl antar ja min bror eftersom min morsa INTE alls är förtjust i barn what so ever.....

Jag får oxå vara otroligt glad över att morsan inte åt de där JÄVLA pillerna som blivande mammor fick mot illamående,de barnen kallas ju idag för neurosedynbarn....


http://sv.wikipedia.org/wiki/Talidomid

Allt finns att läsa på länken om ni klickar,de va allså vi som är födda på -60 talet....

Idag den 25/7 fyller Travis 1 vecka o imorrn fyller Jessica en vecka,JAG har denna vecka kvar på sem (hade bara 2 v) men det känns som att jag inte haft nån alls....
Jag är helt slut o trött,ÄNDÅ sover jag inte riktigt bra på nätterna,jag drömmer massa konstigheter..
När jag kliver upp på morron är jag så trött så jag vet inte vart ja ska ta vägen (ändå jobbar jag nätter) jag fattar inte va de är????

Vad ville ja me detta blogginlägg?? Mja kände bara för att skriva ner mina tankar o hur det var etc etc...
Klarade jag av 2 ungar hundar ,katt ..så klarar mina älskade döttrar det oxå (niklas är ju född 5 år efter kickan o 7 år efter Linnea) Och när jag hade Niklas liten (mitt barn nr 3) hade jag även en travhäst ...
Så vill man att de ska funka då gör det de oxå........


Minns speciellt en gång,jag skulle åka på hunduställning o jag hade Niklas liten (tror han va typ 3 v eller 1 mån typ) Jag skulle upp till Umeå,så ja stod o valde mellan att ta med Niklas eller en bröstpump...det  vart det sistnämnda så faderskapet fick va hemma med lillniklas o tjejerna,ja de gick det oxå....



TJING.....




Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-07-25 21:17:43

Men jag är inte lika tuff och cool-lugn som du mamma. Men jag antar att när det väl kommer till kritan så klarar jag det, jag har ju inget annat val. Jag ska försöka hålla huvudet uppe och tänka positivt. Han är ju det finaste som finns egentligen.



Men det skulle vart allra bäst om du var nära till hands... <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela