Sanna Panna

Jag är Hundvakt..

Publicerad 2011-10-27 10:17:24 i min första blogg,

Åt min uppfödares 3 Whippet tjejer,hon ska/har blivit op o ligger på lassa..
Vad gör man inte för sina vänner ?? :)
Hon har ingen släkt..här i Östersund o heller inte så mkt vänner(citerar henne själv)
Så jag o Tobbe ställer upp o tar hand om hennes 3 damer medans hon nu ska rehabiliteras i 10 dagar.
Hon har fått nya knän o de kan ju inte vara fel(hon är Reumatiker)
Extra jobb javisst men jag tror dom fattar galoppen snart damerna att det är andra regler är på ranchen i Ringsta.

DEet jobbiga är inte dom ,utan det jobbiga är mina tvä äldsta grabbar som tror att man bara kan sätta på.....dom löper inte ens,men dom springer hela tiden (när inte jag ser) o slafsar i sig puppan o sen står i hackar tänder sådär som bara hanhundar gör...

På natten ligger damerna för sig o grabbarna för sig(Tobbe har gjort en vägg mellan av kompostgrindar) annars får vi ju inte sova tror ja....

Lenas Tjejer var mäkta brydd första natten o gjorde två utbrytningsförsök DOM är ju va o ligga i sängen dom haha..men inte här.
Inatt har dom sovit lugnt o hållit sig på sin planhalva....

Så nu har vi allså 6 hundar hej o hå....tur att det inte är för tid o evighet...
Igår stack vi till skogs .......alla fyrbenta ska ju ha sitt ....






Alla får inte vara lös samtidigt,vill inte ha några skador ....





Billy sist ,Millan(svart) Tim samt Emma....




Två svarta hihi.......

Tjejerna är så duktiga de kommer direkt när man ropar......





Tom o hans syster Agnes.....





Agnes brydd som fan,Billy är i vattnet o hon vet inte hur hon ska bete sig...
Hon hoppade rätt ut i vattne typ 5 meter hahaha allt för att få tag i Billy mjaaaa de va nog kallt o hon fick whippet rycket.......








Vänta nu??
Emma rider på Tim som samtidigt bråkar med sin syster hahaha.....




Köksoffan vart deras plats första dan.....





Lite senare på kvällen såhär.....


Ja sen har vi en katt oxå..
Han vill inte vara inne nu.....
Millan(den svarta tiken) skällde som fan på han så han vart typ skiträdd o drog
Hoppas han kommer hem snart......






Jag ska jobba i helgen,de ska bli intressant o se hur de kommer att gå...ja nu har ja ju TUR, Tobbe är ledig i helgen......måste ju sova lite efter varje pass på jobbet........




TJING.....

Kommentarer

Postat av: kickan

Publicerad 2011-10-28 10:56:55

hahaha "slafar i puppan" hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela