Sanna Panna

S u r s t r ö m m i n g ..

Publicerad 2010-08-21 13:35:54 i min första blogg,

Det är så länge sen jag åt det,fattar inte att jag vill äta de oftare?
Beror nog mest på att Tobbe inte äter den goooooda firren...
Igår åkte jag o Tobbe samt 3 hundar till Rise,vi hade blivit bjuden dit av Anja o Bosse på JUST surströmming..
O hennes hembakta tunnbröd o färskperan,kan ni fatta inna man har fått satt sig o börja dona med allt som ska vara på tunnbrödet va de rinner SALIV i hela truten.....
Man vet inte hur fort man ska få till den första stuten...:)

Vädret va inte de bästa men tur dom har altan med tak..
Svårt o sitta inne för lukten stannar lixom kvar väldigt länge...
LUKTEN?? jag tycker att de luktar gott ja.....

Tobbemannen fick hans favvomat dvs pasta....

Jag vill inte vänta lika länge tills nästa gång den saken är klar,nu kan man ju köpa surströmming som är rensad o klar e bara o ta bort ryggfenan o sen ere bara o ÄTA...

GOTT GOTT.....





Jag o min macka......man dregglar ju :))



TJING.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela