Sanna Panna

Murklan.....

Publicerad 2008-05-30 23:07:20 i min första blogg,

Idag FREEEDAG skulle jag o Kickan o Stefan åka upp till stugan o lasta ur de mesta som vi kunde med medhavd släpvagn...
Den hade vi lånat av Litshallen stor o bra med kåpa o allt det kunde inte gå fel eller hur!!!!...

När vi kom fram i värmen så gick vi först ner till sjön o svalkade hundarna ja till o med Mr K hoppade i men bara med bena han va rätt övervarm så de va bara bra..
Ja sen vare bara o börja lasta i vagnen alla möbler skulle i o allt skräp som va kvar skulle med de oxå + grejjerna i ena förådet oxå,sen sopade ja rent i ena rummet o jag hade tänt upp i vedspisen oxå för att värma vatten de skulle ju skuras oxå så de lukta gott....

Kickan rensa as mkt utanför så de vart snyggt på backen.....

Eftersom släpvagnen va så stor så va vi tvungen att låta den stå solo på den lilla gården där man kan ha bil eller släpvagn på...så jag körde ner bilen till parkeringen där alla andra stuägare står med sina bilar för att sedan åka ut med sin båt TILL sina stugor....

Dessutom ska de nämnas att de finns en bom längre upp där bara de som har stugor kommer in med sin nyckel ALLSÅ kommer d einga andra ner fan så de e lugnt....


Ja vi packa o vi jobba på som bara sjutton o skura ......
Sen kom ja på vad fasen e klockan???
Jag skulle ju åka till den stora sopplatsen i Odenskog o tömma de som skulle kastas oxå jahapp när ja titta på klockan då var hon exakt 14 50 o de stänger kl 16 ...

Ja men va bra då rappar vi på nu då så vi hinner.....






















En bild på öppna spisen i ett nystädat rum :)...
Fullt me grejjer ser ni..........


Oki,jag går o hämtar bilen .....
Hmmmm inga bilnycklar??
Jag går upp igen för o leta o ja fråga Kickan o stefan om de hade sett dom.....NOPE INGEN AV DOM...

Hmmmm,ja letar i stugan inga nycklar så långt ögat nådde o sen plötsligt kom ja på att ja har heller inte sett min PLÅNKA?????

Jag hade tagit med mej skurhinken hemmifrån o medel ,var ja så korkad att ja kasta ner mina bilnycklar i hinken när ja skulle bära upp de till stugan från parkeringen???
Har ja skura golvet med nyckeln i hinken???

Jahapp ja men då letar ja väl där ja hade kasta UT SKURVATTNET DÅ....på backen....
NOPE icke en nyckel så långt ögat nådde nu heller.....MÄRKLIGT...
Säg nu inte att jag stoppa ner en LIIITEN bilnyckel nånstans på släpvagnen??? JA VILL DÖÖÖ......

Fan ere nån som har snott mina nycklar + min plånbok för att JAG lämnade den i bilen??
Vi är ju på landet där bara de som har nyckel till bommen kommer in o ja kan ju säga att de va ingen strilande kö med folk precis som vi sett denna dag UTOM våra grannar som kom strax efter vi hade anlänt till stugan...


Jag kände mer o mer att paniken börja stiga upp i skallen så jag fick skallebank oxå som ett jäkla brev på posten...

INGEN NYCKEL O INGEN PLÅNKA...:(

Jag ringde JobbarTobbe o sa som de va (hela historien)
Jaha?? amen du måste ju veta vart du lagt nyckeln??
Mmmmm jo jag tror ja hade lagt den tillsammans med de grejjer ja hade med mej hemifrån men NU ligger dom inte där fattar du!!!!

Kan oxå nämna att de finns INGEN reserv nyckel att tillgå..
Ja sa Tobbe ja får väl åka hem till Lennart då(brodern) o hämta verktyg så jag får slita loss rattlåse o tjyvkoppla bilen.........Jag: JAG VILL DÖÖÖÖ....

Ja men leta under tiden ja gör de o sen åker jag till stugan sa Tobbe...
OFTA TÖMMA HELA SLÄPET FÖR ATT LETA EFTER EN NYCKEL....det gör vi INTE.....

Grannen kom HON o fråga hur de var o ja berätta igen allt....
Hon sa att men de brukar alltid ordna sig allt kommer fram o de finns ingen här som ens skulle tänka sig att SNO dina nycklar som sitter I BILEN o heller inte din plånbok..
Hon: vill ni ha nått?
Jag: NEJ vi sitter så bra här i bilen o Tobbe e på väg så de e lugnt
Hon: Asså du måste ringa mej sen o berätta vart nyckeln va......du vet väl vad ja heter?
Jag: NEJ de vet ja inte.
Hon: Inger o efternamnet då (som ja redan har glömt)'
Jag: Jo då jag ska allt ringa till dej eftersom detta vart ju värsta thrillern på landet..


Hon gick sedan in på sin gård....

JAG ska oxå nämna att när jag hade parkera bilen o bar de grejjer ja skulle ha upp till stugan så passerar men lixom deras stuga asså denna Inger....
Billy var lös han gick framför mej o så vips var han inne på deras gård o skulle sätta sig o SKITA....
Jag skrek KOM HIT o han hörde inget så ja KUTA MOT HAN för att lixom få min uppmärksamhet..mot han.
Vilket resulterade i att jag ramlade rakt ner i backen o planade ut som en blåval bland lingonbuskar o annat som låg där,ja Billy han hade ju redan gått därifrån så....

Jag lyckades komma upp o vankade sakta ut från deras tomt.....


Denna Inger kom återigen ut på hennes tomt o mumla nått om att de skulle finnas murklor på hennes tomt o nu skulle de plockas.....

Vi satt i bilen o va väl inne på timme 2 eller 3 ja vet inte men som sagt de gick ingen nöd på oss de finns ju mkt o ta av hahahahahahahahaha........

Sen kom hon emot oss igen o sa högt DU,de ligger nått här....nått svart....
VAAAAAAAA ,sa jag vaddå?? Jag kuta ur bilen som en tjugoåring fram där hon peka...

Och sen börja jag o SKRATTA AS HÖÖÖÖGT O JUBLA...(ofta jubla) DÄÄÄÄÄR låg ju min plånka o brevid låg nycklarnaaaaaaa........EXAKT där jag flera timmar innan plana ut som en val....
Hur kan man missa de? Asså att inte se att de låg där..
Jag skratta o sa typ till henne......
JAG FÅR TACKA ATT DU I DETTA NU SKULLE KIKA EFTER MURKLOR o sen garva ja skit högt igen..
Ja hon med faktiskt...
Det MÅSTE VARA ÖDET sa jag till henne....ASSÅ FATTAR NI de låg ju skymd så man kunde ju inte se typ från vägen NE NE INTE EN JALLE....


Kickan börja gapskratta o Stefan med tror ja o glad i hågen körde ja upp bilen för att koppla ihop ekipaget DÅ kom Tobbe......

Han så brydd ut ska ni veta typ som att jag hade hitta på allt....
Han hade med sig lite att äta på så ja körde ner bilen igen o vi satt o åt innan vi koppla ihop allt igen o körde hem..

Helt sjukt ju...........Men så vare o nu flera timmar efteråt har vi lasta ur hemma o lasta i mera skräp som vi ska hiva imorrn i Odenskog.........O nu ska ja nog lägga mer tror ja.......hihi..



TJING.....

Kommentarer

Postat av: kickan

Publicerad 2008-05-30 23:30:18

asg jag började redan garva för rubriken som ja sa... haha.... stupa,tappa,glömma bort haha :)

Postat av: Stina

Publicerad 2008-05-31 16:46:31

Ha ha:)...

Höll på skratta ihjäl mig när ja läste de här:)



Du har en asbra blogg:D

Postat av: strömma

Publicerad 2008-05-31 18:06:45

Sicken tur att nycklarna och plånkan kom tillrätta.

Jag skulle varit helt hysterisk :-))))

Postat av: strömma

Publicerad 2008-06-01 16:10:12

Visst är det hemskt att lätt bli helt hysteriskt och

hellätt bli hur uppstressad som helst?

Hoppas allt går bra med stugan er och allt runt det.



Ja, dax att ha lite sommaraktigt på bloggen :-)))

Postat av: Bettan

Publicerad 2008-06-01 19:47:04

fick ett gott garv här ja me

Postat av: Bettan

Publicerad 2008-06-01 19:47:48

fick ett gott garv ja me

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela