Sanna Panna

Segerns sötma...

Publicerad 2008-06-29 19:14:21 i min första blogg,

Även idag suger jag på gårdagens vinst med Kev,det måste man.
Gått o vart mallig mest hela dan o tänkt på hans uppfödare hur otroligt roligt det är även för henne att få en bebis som e så snygg som Kevin..
Jag gillar sånna uppfödare jag, för de finns sånna som har fött upp i många år o sålt otaliga  valpar under åren (även min uppfödare) men hon är inte sån som de andra ja vet är...
Dvs dom tycker inte ens det är kul att deras uppfödare vinner o speciellt inte om de själva är med i utställningen för då är helt plötsligt är man konkurenss,trist men så är många *seriösa* uppfödare (INTE MIN)....

Föder man upp hundar så ska man glädjas åt sina valpköpare om de vinner.......
Men det kanske är så att ju mer år man håller på ju mer KONKURENSS blir det ju o då kanske man inte kan glädjas åt detta.....


Idag fick vi celebert besök av Karin o Anna de var en fin dag så de kom hit med sina motorcyklar( de va väl dax o lufta dom oxå ) innan sommarn e slut:)
Dom e för härlig OFTA ta med sig tofflor o under stället hade de bara en T-shirt o Shorts hahahahahahaha......
Anna vart trampig så hon börja o klippa alla döööda grenar på mina buskar som jag har på baksidan av huset,fan najs o slippa göra de själv mjoo hu spara en stoor buske så den ska ja ta snart..imorrn...mmmm...tisdag?? Jo jag ska ta den så fort ja hinner hihi.....


Tobbes brors tjej äger en djuräffar o nu har en annan djuraffär gått i konkurs så Lena (tobbes brors tjej) o hennes bror som oxå äger affärn som de har köpte upp hela konkurslagret för en summa som till slut vart en jäkligt bra affär...Massor med grejjer som inte ens dom hade i sin affär så det är bara att gratulera......
För ett par veckor sen var de en *kund* till dom som kom in hon hade hittat en liten harunge som tydligen hade blivit lämnad av sin mamma eller så hade mamman blitt överkörd eller nått,fasen vad harungar är SÖT mkt sötare än kaninungar tycker jag.







Här håller ja den lilla harungen.....







Här får han/hon mjölk av lena,han har blivit så tam så när Len aska ge han käk o hon öppnar buren så hoppar han direkt upp i hennes famn.....SÖÖÖT........

Tobbe har idag klippt gräsmattan o sonat o fejjat även idag så det blir alltid nått gjort på ranchen...

Imorrn måndag o jag ska jobba 5 nätter .....ORKA hahahahahaha,,,,,jorå klart ja orkar men de e inge kulitt..




TJING........

Kommentarer

Postat av: Bettan

Publicerad 2008-06-29 22:39:11

Har läst men e så in i h-e trött så nu ska jag gå o nanna. Puss

Postat av: Stina

Publicerad 2008-06-30 16:18:04

Sötaste haren:)

Postat av: Nannis

Publicerad 2008-07-01 09:04:44

Harungar är skitsöta! trist att den där lilla tappat bort sin mamma...



Kram

Postat av: Nickan

Publicerad 2008-07-01 22:42:33

GRATTIS!!! HUR KUL VAR INTE DETTA! FÖRSETT ATT STÄLLA!! KAN JU BARA GÅ PÅ ETT SÄTT NÄR MAN ÄR BÄST! HARAR ÄR SÖTAST! HA DÉ

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela