Sanna Panna

Öppet brev till Östersundstravet....

Publicerad 2011-09-06 19:08:49 i min första blogg,





Tävlingarna på Östersundstravet har fallerat på sista tiden. Det är ingen ordning och reda på arrangemanget.

Vid tävlingarna 30 juni var varken toaletterna eller läktaren vid målgången städade.

Travbanan beskaffenhet har varit under all kritik under många år. Ledningen har en tagit åt sig av kritiken från tränare och kuskar.

Banan måste vara i bra skick även i vardagstravet och inte bara under Jämtlands Stora Pris.

Senaste tävlingsdagen vann Olle Carlsson med Ed You, men trots segern hade Olle skarp kritik av banans beskaffenhet.

Vid travet 19 augusti saknades ordning och reda då hästarna defilerade utan inbördes ordning och ingen defileringsmusik spelades. Detta gjorde att publiken inte förstod att ett lopp strax skulle starta.

Vid derbydagen då derbystona skulle presenteras i defileringen stod en auktionist och ropade ut varor som skulle säljas mitt under presentationen. Detta medförde att inget av presentationen hördes av publiken.

När en häst segrat vid lunchtravdagarna finns ingen personal som tar hand om hästen så att hästägare och kusk kan ta emot sina priser. En travbana som prioriterar hästägarna bör ha personal som tar hand om hästarna.

Däremot är den mat som serveras vid Spiltas Krog av mycket god kvalitet både vid lunchtävlingarna och vid ordinarie kvällstävlingar

 

 

 

TJING-....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela