Sanna Panna

Från Linneas blogg....

Publicerad 2011-09-18 17:51:23 i min första blogg,

Jag och min mamma pratar inte så ofta i telefon. Vi gjorde inte det speciellt ofta när jag bodde hemma heller, det kanske är lite av våran grej. Vi klarar oss ändå liksom. Vet vart vi har varandra. Mamma och jag.

Men när vi väl ringer till varandra då är det det bästa som finns. Då skrattar vi såsom vi bara kan skratta med varandra. När vi berättar för varandra om personer vi inte gillar, sjuka situationer på jobbet, chefer osv. Sen så får jag höra hur det är där hemma med alla. Mamma berättar hur läget är med alla. Med bror, syster, Dolo, Tobbe och hundarna. Vi pratar på i dryga timmen eller så om typ egentligen ingenting men det är ändå det bästa samtalet som finns. Sen pussas vi och lägger på och sen kan det ta en månad innan jag hör hennes röst igen.

Men som sagt, det är så vi funkar. Jag vet att jag är den av alla barn som pratar minst med mamma, men det spelar ingen roll, jag känner ju henne bäst ändå, för jag är ju äldst ;) Och hon känner mig bäst också eftersom jag funnits längst. Haha.

Det är på ett sätt bra att vi inte pratar så ofta, för när vi gör det så saknar jag henne så mycket och hela familjen och vill åka hem, och det är ju lite av ett problem när man inte bor i samma land längre. Men så länge jag får en lite dos av henne iallafall en gång per månad så mår jag bra. Och dessutom så ligger hon förmodligen på topp 10 på mest frekventa statusuppdateraren på facebook, så jag är med i matchen ändå.
---------------------------------------------------------------------------------------

Sånna är vi o så kommer det nog att föbli oxå...
Vi vet vad vi har varann alltid...Men lite dåligt samvete fick man ju när man läser hennes blogg om att vi sällan eller typ jätte sällan pratar med varann....speciellt band har vi....alltid alla dagar...









TJING.................

Kommentarer

Postat av: Lelle

Publicerad 2011-09-19 18:39:26

De e lugge mamma. Det är du och jag ändå, alltid :)

Vi klarar oss bra ändå ju ;) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela