Sanna Panna

Hur är Folk?

Publicerad 2012-09-17 14:45:07 i min första blogg,

 
Ja de kan ja ibland undra ja...
Typ sånna man känner o så ses man eller han/hon ringer helt plötsligt o så snackar dom bara om SITT exakt hela tiden???
Jag fattar inte om man nu är så på *hejjen* att man gör till sig att ringa (om det nu det som händer) så hör man bara hur det går för den personen i livet (speciellt sånna som håller på med hunduställning) det är ett jäkla tjattrande om hans/hennes hundar..ORKA!!!
Pratar om planerade kullar o efter den o den hannen (jag har inge aning vad det är för hanne eftersom ja inte ens är intresserad av den rasen)
 
RÅKAS jag flika in att typ jag har åkt på 2 utställningar detta år o berättar hur det har gå¨tt osv så får JAG oftast bara ett svar som typ :JAHA men va trist,iaf så ska ja ha två kullar nu på mina tikar som vart klart Champion i sommar....
 
Eller man möter nån på stan o man går fram o hejjar o tycker det är skitkul o träffa just den personen som man nu inte sett på flera månader (kan hända att jag tänkt på den personen) o så frågar  man hur gick det när ni???
Osv...sen får man höra i 40 min på samma ställe på gatan i stan exakt vartenda steg han/hon har tagit för att till slut komma till skott(som igentligen kunde har tagit exakt 7 minuter att berätta) jag står som en fågelholk ja typ : jaha?? Oj?? Men?? jaaa?...när då?? Hur???
Typ 7 ord på 40 min ORKA!!!! Näää jag gör inte det..jag orkar inte höra DERAS röst så länge mer än vad ja klarar av faktiskt o sen att man är helt humorsbefriad gör ju saken ännu värre.....
 
Säger som en jobbarkompis till mej ja.....Har du mer än 5 vänner är du lyckligt lottad o guuud va de stämmer bra det,sjukt bra.
 
Nu sitter ja inte här o skriver att just dom personerna är dåliga människor näää inte alls men asså...ORKA höra svammlet....
Kanske beror på oxå att ja vi umgås inte o JAG VILL inte umgås med dom heller....
 
Ska man vara snäll o stå där som en fån o lyssna på hela historien eller ska jag säga men du?? Jag har en buss o passa ( fast jag alltid kör bil) .....
 
Eller dom som säger:men du vi får träffas nått o hitta på nått,Öh??? Näääeeee de vill ja inte..du o jag har inget gemensamt alls faktiskt......
 
Jag KAN stå ut med dej en stund o sen får det vara bra.....
Kanske kommit in i en ny fas i livet där  man är sig självt närmast eller så är man helt enkelt mer trött på FOLKET....
Det folket som gör MEJ irriterad.....
 
Finns även dom som svammlar nått om att ja men ja KANSKE kommer ut på en kopp kaffe??
Jag: Gört....(ingen kommer) men mej gör de inget......
 
Kommit in i den åldern att min familj är viktigast o att jag vill att de ska gå bra för alla mina barn o deras ungar..
Jag jobbar o jag älskar mina jobbarkompisar (fast dom oxå kan va jobbiga hehe) men vi funkar ju så bra med varann så vill vi inte prata på en hel natt mellan jobben ja då gör vi inte det heller.....Man får vara tyst.....
 
Antar att alla sätt att vara är rätt..i deras värld,men inte i min....
Man väljer ju sina krig eller hur.....
 
Tror säkert det finns en uppsjö med folk som känner mej som tycker precis likdant om mej som jag om dem....
 
Men JAG är ju roligast iaf ja i alla lägen så är det moahahahahaha......
 
 
 
 
 

 
 
 
TJING...................

Kommentarer

Postat av: BLOGGinnehavaren

Publicerad 2012-09-17 14:53:03

Eftersom ingen kommenterar så gör jag det själv..
Känns om ja har bloggat om just detta ämne förut så de vart kanske som en Deja Vu....

Postat av: Lelle

Publicerad 2012-09-17 15:15:39

Nä folk är dåliga på att kommentera som blogg mamma. Trist. Jag gillart iallafall! :)

Postat av: Nettan

Publicerad 2012-10-23 13:18:06

Just såna "vänner" har jag också!
INTE alls alla, men en del, som gillar att höra sin röst heeela tiden.

Försöker att undvika dom, men ibland måste man..
Men som du sa..
Så är man så gammal nu så nu väljer jag vilken jag umgås med :-)
KRAM // Nettan <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela