Sanna Panna

Lockne Kyrka.

Publicerad 2010-05-22 10:47:10 i min första blogg,

Ja igår var det begravning på pappsen,jag är glad att alla mina kids följde med.
Jobbigt med alla begravningar tycker jag,Det va kanonväder igår så jag tror nog att PAPPSEN hade beställt det för oss.
Märkligt de där,när man har släkt på andra sidan oxå dvs pappas sida,man vet inte vilka alla är de känns lite konstigt tycker jag.

Igår för första gången så fick jag träffa Evas systrar o en bror....
Det va nästan skrattretande hur otroligt lik dom var varann asså syrrorna....sjukt lik.

Det var en liten ovanlig begravning i mina ögon sett....
Fin vit kista med blommor på o som sig bör så skulle alla närmast anhöriga sitta till höger längst fram i den fina kyrkan.
Vi var lite tidig så de kändes som en evighet innan kyrklockorna börja o klinga...
Frida o David slet mest illa av alla i kyrkan,Frida kämpade med näbbar o klor för att inte *höras*

Pappa hade valt en speciell präst som inte ens tillhörde församlingen han va lättsam o lite rolig sådär,ja typ som jag tror pappa önskade.

Han berätta med glädje delar av pappas liv....Hur han va å så...

Ja sen skulle vi gå fram till kistan,Frida vacklade lite så jag fick gnugga henne lite på ryggen..
Ingen sa nått...
Hmmm jag tänkte käcka till de lite med att säga :Sov gott pappsen,men de va så tyst så ja palla inte.

Ja se kom de som ja inte vart med om förut..
Det var en jordbegravning..
Alla vänner o bekanta fick gå ut o vi närmast fick vara kvar,sen skulle kistan ut o det var Lukas o Hannas kille samt 2 andra män som ja inte vet vicka dom var som rullade ut kistan ur kyrkan..

Vi gick bakom hela vägen dit den skulle...

Jaha,å sen skulle den ju ner i håle..
Nu för första gången fick man verkligen se hur djupt det är....de måste typ va 3 meter minst kändes de som.

Kistan ska ju sänkas ner långsamt av dem som bar ut kistan...
Lukas fick väl inte riktigt tag i den så de vart lite på sniskan där en kort sekund,han kämpade som tusan för att hålla i sakta sakta ner.....

Sen stod vi där en stund......

Efteråt var de fika o då brukar ju allt lätta upp lite dvs surra på å hej hopp....

Jag pratade en del med David som sa ja nu är de över,de känns som man har grinat i en vecka..

Det va roligt o träffa Frida iaf de va många år sen ja gjorde det..

Lite roligt är att Niklas o David är sjukt lik varann....

Det vart smööörgåstååta o kaffe o läsk om man ville ha de...

Efteråt så tog Håkan(Hannas kille gruppbild på oss alla syskon o mina barn) så jag hoppas jag får den bilden så småningom.


Fin dag,Fin Begravning...

Men det tog mkt energi av mej för jag fick stans huvudvärk.....












Kickans mage ...jobbigt o ha en sån mage när de va så varmt som igår.....

Vila i Frid pappa.....



TJING....

Kommentarer

Postat av: Häxan

Publicerad 2010-05-22 20:46:05

Inte konstigt att du fick ont i skallen. även om man vet varför någon dött och att det inte fanns någon återvändo så är det så slutgiltigt. Jag tror man spänner sig till max. Men jag har faktiskt varit på en begravning som blev rolig. Min ena farbror (har ett gäng) smällde med lastbilen och kilade vidare. När väl begravningsakten var över och vi skulle fika. Visade det sig att en massa kusiner som jag inte träffat på år och dag var där. Vi skrattade och hade kul tills Frun kom förbi, då fick vi dåligt samvete. Men hon sa att det var så skönt att höra oss och Tord(farbrorn) hade gillat. Det är är nu 11 år sedan och vi pratar fortfarande om denna begravning när vi möts ibland :)

Men visst är det en pärs, slutgiltigt och man kan inte göra mer . Eller säga mer. Brukar tänka på det...så man inte går och mal på någon och så kanske man inte hinner.

Jaha detta blev visst en hel avhandling.....

Puss på dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela