Sanna Panna

Den *fula* ankungen..

Publicerad 2010-01-27 22:09:16 i min första blogg,

Ja de va stjärna ord o så stjärna för ful e han inte ZUNE....
Min väninna Anja har en blandrashuns som de finns bla pudel i (minns inte resten).
Men hans päls har inte vart en lek kan ja säga,han har till o med haft olika sorters päls på olika delar av kroppen (låter ju elt sjukt) men de är sant,typ mitt på ryggen har de vart en del tovor o valppäls under lixom...Han är stor som tusan o väldigt speciell..

Jag brukar ju vara hundvakt åt hans polare Sigge när matte o husse ska åka bort,men jag har ännu inte vart hundvakt åt Zune,man vet aldrig den dagen kanske kommer den med,anledningen att jag inte har haft han är att Billy kanske inte gillar han sådär jätta mkt så man väntar bara på att Bror Billy ska ledsna på Zune (Zune ska låta o vara kaxig på sitt sätt) när vi går på prommisar tillsammans...

Zune ska typ se till å hålla ihop flocken...dvs jag o Anja o kommer MINA hundar i närheten av mej så får Zune DAMP å ska morra å låta....hahaha ja han är som han är...

PÄLSEN ja,men *dom* har öppna en ganska ny hundsalong på söder i stan så Anja ringde dit o fråga om de kunde förbarma sig över Zune o hans knepiga päls.....

Titta hur de vart hih....






Som ni ser så är pälsen redan på bild rätt jobbig haha....





Ruffsen....




Ja nu börjar de hända grejjer.....






Kroppen klippt o skallen under behandling....





Kolla in färgerna???
Han vart Brindle.....otroligt snyggt måste ja säga,allt de där under hans päls...:)




KLAR,snygging.......
Känns som de vart en annan hund(jag tror bestämt att han beter sig som en annan hund med för den delen)


Den *fula* ankungen blev en vacker svan.....öh hund.....
Åååå as mjuk o verkligen gosig......


Det tog typ över 3 timmar allt detta......

SNYGGING......




TJING...........

Kommentarer

Postat av: Matte Anja

Publicerad 2010-01-28 08:50:09

Ja han blev verkligen fin!

Men också en "annan hund" på nåt sätt.....

Kan VERKLIGEN rekommendera Puh`s Hundvård på Rådhusgatan 105.

Så himla duktig och trevlig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-28 08:53:48

Ja han blev verkligen fin!

Men också en "annan hund" på nåt sätt.....

Kan VERKLIGEN rekommendera Puh`s Hundvård på Rådhusgatan 105.

Så himla duktig och trevlig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-28 08:54:24

Lite tjatig men jag glömde ju....

Zigge med Z.....precis som Zune!

Viktigt eller hur?

Postat av: Matte Anja

Publicerad 2010-01-28 08:58:15

Tjatig....men jag glömde ju...

Zigge med Z...precis som Zune!

Viktigt eller hur?

Postat av: Matte Anja

Publicerad 2010-01-28 08:58:32

Tjatig....men jag glömde ju...

Zigge med Z...precis som Zune!

Viktigt eller hur?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela