Sanna Panna

Forts Ang Whippet tiken Stella..

Publicerad 2009-08-31 18:17:22 i min första blogg,

Så har A nu fått svar från Strömsholm vad de ansågs vara akut lr inte..
Jag har fått mailet av henne o frågade henne om de va oki för henne om jag lade ut det på min blogg o de va OKI för henne...

Kommer här nedan:


Vi ska försöka svara på de övriga frågona som ni hade angående Stella och hennes vård här hos oss.
 
vi tycker att det är tragiskt att det gick som det gick med Stella och beklagar detta.
 
Er första fråga var varför Stella fick vänta i 6 dagar på operationen. Stella hade en akut skada men operationen var inte akut.
Stellas ligamentskada/ledskada förvärrades inte av att vänta och prognosen blev inte sämre av att vänta. Vi gör alltid en prioritering av de patienter som finns hos. Vi opererar dagligen både tidsbokade patienter och akuta.
Vi gör alltid en prioritering så att sjukast och allvarligast går först. Patienter vars tillstånd och prognos försämras av att vänta går före dem där det inte är så.
 
Det viktiga var att Stella fick stabilisering och smärtlindring under väntan och det fick hon. Den operation som Stella skulle göra krävde även resurser av våra mest kompetenta kirurger så det var viktigt att hon fick en tid hos en av dem.
 
 
Nästa fråga ni hade var om Pseudomonas och varför hon fick den infektionen. Pseudomonas är en vanligt förekommande miljöbakterie och finns i vår omgivning. Den är även en så kallad opportonistisk infektionsbaterie dvs den kan orsaka infektion i en miljö med nedsatt immunförsvar. dvs den kan slå till och orsaka infektioner och komma från var som hellst.
 
Vi sätter inte in antibiotika om det inte föreligger en infektion. Man har och vi har slutat att sätta in antibiotika i förebyggnade syfte. Orsaken till detta är att vi inte vill skapa resistenta bakterier. Detta är helt i linje med de direktiv som finns för antibiotika användning.
 
Jag hoppas att ni fått svar som ni förstår och som hjälper er att gå vidare.
 
Med vänlig hälsning,
A Z
Leg veterinär

--------------------------------------------------------------------------------------

Läst de om och om igen....
Asså vad menas?
Om nu hon fick ett svårt benbrott så är de inte helt osannolikt att de kommer att bli infektion i de OM man nu inte gör nått tå de på en gång....Hmmmm..........


Ja nu springer hon för fulla segel i hundhimmelen...







TJING.....

Kommentarer

Postat av: Häxan

Publicerad 2009-08-31 19:54:57

NÄ....inte fattar man något...mest svammel....

Postat av: LenaE

Publicerad 2009-08-31 21:18:29

Det där är vad jag kallar "politikersvar" d v s massa av ord men inget svar i egentlig mening eller bara allmänt - det är MIN åsikt

Postat av: kvigan

Publicerad 2009-09-02 20:16:59

Helt jävla vansinnit ja får spader på såna svar där dom skriver för att visa ur lite man fattar grrrr stackars hund

ha de gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela