Sanna Panna

Julfest..

Publicerad 2008-11-29 17:49:11 i min första blogg,

Ja nu är de ju dags för alla sk julfester på de flesta av arbetsplatserna..
Julbord o mera Julbord så när Julen äntligen kommer så är man less på vad all julmat är...MÅSTE man äta så mkt bara för att de är Jul??...
Ska magen hänga åt sju håll efteråt ..man kan ju knappt resa sig upp från bordet för magen är i vägen...

Sen ska de oxå ätas Ris a la Malta som lixom toppen på isberget( läs matberget)..
Ja sen kan man rulla ut i bilen o rilla in i den o prova köra hem med magen MOT ratten....


Ja ja iaf igår va MITT jobb på denna julfest alla utom jag o Ulla VI jobba vi så de så...
Vi höll på o fundera hit o dit om vi skulle klämma oss iväg innan o äta o sen åka direkt på jobbet men vi sket i de o då menar vi de där som ja nyss skrev om MÄTT.....
Man ska ju kunna jobba ju..
Men CHIFEN hade lovat oss en tallrik med div julmat på till oss som skulle jobba natten så när vi kom på jobbet så stod där mkt riktigt 2 plast tallrikar med tillhörande lock på o vört bröd o JULmust till vårat förfogande..
Efter att ja gjort våra kvälls sysslor så tog vi upp allt till våning 3,gjorde lite myspys av de hela.....

Jätte kanon att vi fick ju meeeen, :)
Det kändes lite *grötigt* med allt blandat lixom ja ja skitsamma vi åt de vi tyckte om o efter det istället för Ris A la Malta så klämde vi i oss 2 clementiner (kände oss väldigt nyttig)...


Tur jag har kamera på mobben hihi....




Min jultallrik..:)...




Peran vare med ju..:)




Självklart MUST ....





O till efterrätt 2 nyttiga Clemmisar..:).......


Mätta vart vi båda två............

Hoppas de andra som var ledig hade en trevlig kväll på Gamla Teatern..:)......

2 nätter kvar nu innan JAG gör helg....



TJING....

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2008-11-29 18:46:41

De var jätte gott och jätte trevligt! och premiär för mej, och de blev tom 2 tillställningar på rad, Torsdag-Grötfest och Fredag-Julfest, ska de va så ska de :-)

Kramen

Postat av: Bettan

Publicerad 2008-11-29 21:16:55

Ärligt talat alltså.............clementinerna såg godast ut

Puss på kinden

Postat av: kickan

Publicerad 2008-11-30 19:17:55

jag LÄNGTAR! ge mig nuuuuuu



pussen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela