Sanna Panna

KUNG KEVIN..

Publicerad 2008-06-28 16:58:17 i min första blogg,

Ja sanna mina ord är han inte Kung jag har ju alltid sagt att han e Kungen hemma o på slätten o på SNYGGställning.
Idag var de Premiär för han att ställas ut IOF en mindre utställning men han är ju bara valp o ska man träna på nått först så är det dessa Inofficiella man ska åka på,jag tycker personligen att dom är nog lite roligare oxå ,det är mer priser om man vinner o det ÄR inte så allvarligt typ......

Jag o uppfödare Lena åkte i morse till Hammarstrand,hon med sin Emma o jag med Kevin fint väder var de oxå fast *dom* sa de skulle bli massa regn..

Vi kom allt tidigt men de gjorde inget för det är oxå bra för hundarna att se massa andra hundar så Lena o jag promma ju ner på själva utställningsplatsen...o JÖSSES hahahahahahahaha Kevin lät som en BASSET hound (om ni nu vet hur en sån låter) inget skällande utan mer YLANDE o låååånga toner hmmmm alla typ vände sig om o kolla vad tusan detta va för nått.

Visst,kul i början men han slutade inte så ja tänkte HUUUUUR ska de gå när de väl är våran tur...
Mkt fint ställe för utställning var de oxå,lagom mkt folk o lagom mkt hundar...

Vi satt en del i bilen mellan promisarna ......fika o surra....







Emma fick ligga bak med Kevin en stund ......
Han e ju HANhund ju o då ska de bara sexas så Emma fick ligga i baksätet nät vi åkte...

Så var de då dax nu skulle man in i UTSTÄLLNINGSRINGEN igen o de va inte igår kan ja säga hmmmm säkert 10-12 år sen minst........

Kevin ensam hanhund i valpklass.....
Emma o en 6 mån tik i valpklass....
Emma tog hem de o sen skulle Emma o Kevin tävla mot varann....
Japp,Kevin vart BIR o Emma BIM....(bäst i rasen) o (bäst i motsatt)
Gruppen bestod av Kevin o en italiensk vinthund....
Japp BIG till Kevin ( Bäst i Gruppen)....


Uppställning nedan BIR o BIM........







Är dom inte snygg?? Syskonen........

Jag har man kommit så långt att man blitt BIG då går man vidare till BIS-valp.....
Va faaaan fattar ni BIS-valp......

Vi var 7 hundar i finalen 7 BRA valpar.........






Här står vi o ska bli bedömd.....
Eftersom det är bara 5 som kan bli placerad så var de två som fick tacka för sig..
YES ,jag e med bland dom 5 iaf.....

Valp efter valp vart placerad o ja va kvar hmmm....Till slut stod de mellan en Rottis valp o Kevin...
AND THE WINNER IS ................Whippet....

Fattar ni va glad jag vart,längre än så kan man inte komma o dit kom vi idag....
Det skulle tar kort på han efteråt men se de ville inte Kevin han va trött o ville bara sätta sog så jag har inga bilder på de.......Men vi som va där såg ju hahahahahahaha..........



Hans Kritik:

Vackert huvud,Vacker över och underlinje,bra vinklar o bra benstomme.
Välmusklad,flytande rörelser,snygg som helhet trevligt temperament och trevligt uppvisad.

Domare: Barbro Coldenberg.

















Fina rosetter o blommor fick vi o massa hundmat o presentkort på ICA Hammarn så vi åkte dit direkt efteråt o köpte upp allt för dit åker man ju inte allt för ofta....
Köpte oss en sallad ...Så vi stannade efter vägen när vi var på väg hem o åt detta....















Fin rastplats i Hammarstrand..........







Kung Kevin tar igen sig ...

KUL dag o bra väder kunde inte bli bättre..
Jag har ju en SNYGG hund från Lena så de kan bara gå bra ju hahahahahahahaha......

He is now the Leader..(lena vet vad ja menar) Jihaaaaa.....





TJING.....

Kommentarer

Postat av: kickan

Publicerad 2008-06-28 17:14:11

fan vad bra Mamma!! :)

Postat av: Maidie

Publicerad 2008-06-28 17:56:41

STORT GRATTIS KUNG KEVIN!!!!!!!!

och naturligtvis till dig också Susanne...gud sååååå kul.

Sån fin BIS rosett tror jag aldrig jag sett förut,men det ska ju va don efter person (hund).



Tasspussar och kramar från syster Frida med familj.

Postat av: Stina

Publicerad 2008-06-28 22:56:37

Grattis...

Fina vovvar:)



Kram Stina

Postat av: Bettan

Publicerad 2008-06-29 00:23:40

GRATTIS GRATTIS Skitkul nu hoppas jag du fortsätter att"snygga" till honom när det inte kunde bli bättre än så här. HAr väntat hela dan på resultatet, så nu kan jag äntligen gå o sova.........

Postat av: Marie

Publicerad 2008-06-29 16:56:03

Men gud va kul!!!...Grattis till er båda!!!...dej och kungen :-)

Postat av: kvigan

Publicerad 2008-06-29 20:12:08

grattis grattis

de ja sa ju han e snygg som f-n

pus

Postat av: Lena och släkten(hund)

Publicerad 2008-06-30 05:48:28

Ja, vi går här och är fortsatt så enormt MALLIGA över Kevins BIS vinst!!!!!! Men som sagt han är ju grabben med stort K!!!!!!

Kramar ifrån mormor,mamma, syster och naturligtvis "malliga" uppfödaren......Vi ses snart igen!

Postat av: Fotografen Marie

Publicerad 2008-07-01 00:05:50

tjoar åxå grattis till vinsten i lördags. Det finns mera bilder på http://hem.passagen.se/rbhk



Visst har vi det fint i Hammarstrand?! Välkommen åter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela