Sanna Panna

Mörkrädd....

Publicerad 2007-10-31 08:53:40 i min första blogg,

Jag va ensam hemma igår kväll ja Tobbemannen jobbade jouren,de e mörkt ute nu kan ja säga.
Bakom vårat hus så finns de en stor lägda,äng typ ni har sett den förut massor med gånger när ja lagt ut  mina bilder.

Ja o nu när de är MÖRKT ute så ser man inte ett skit neröver .nope de e KOLSVART...
Men man hör istället.......

Jag skulle gå ut på altan o röka (björnfobi igen) o så hörde jag nåt som klampa ute i de kolsvarta..

Jag stod blixt still hmmmm jorå de va fler klampar hahaha......ja rörde mej lite i då vart galopp istället..
Inte av mej dårå utan utav djuret/djuren ja hörde o ACK så nära....Jag kan säga att jag galopperade in ja med ciggen i näven o hade värsta hjärtklappningen....

Tönt sanna ofta blir rädd???
Jag bor ju på landet vad kan hända..............

I alla fall så rökte inte ja mer den kvällen iaf inte innan Tobbe kom hem,jag tänkte inte så mkt mer på de där ju.
Förrän VI skulle ut o röka JAJJEMENSAN samma igen: HÖR DU sa ja till Tobbe.
Han vart typ rädd o gick inte ut ens på altan ju så ja knuffade ut han, kom ut!!! Kom ut o lyssna..

Jorå samma sak o sen vart de galopp neröver lägdan o bort .........

Ja sa Tobbe de kan inte vara en älg iaf för dom galopperar inte nääeeee de e möjligt sa jag men va fan är de då??

Hur som helst gick vi o la oss-------
Jag kunde inte släppa det där så ja sa till Tobbe som va halvt i dvala : Jag tror ja ska glo i fönstret i ungarnas rum kanske man kan se va de e....

Ja gör de du men tänd inga lampor.....hmmpff tror han ja e korkad eller??
Tänder ja nån lampa då ser ja ju inget iaf.....

Jag smög in i ungarnas rum o kikade ut,det va klar himmel o nästan fullmåne o kallt ja glodde som en gammal kärring kika........länge...
Såg inget hmm fasen....JAGsa till Tobbe att kanske de är nå djur  som äter upp alla äpplen som ligger på backen som inte vi har tagit upp.

Nej sa han inte ere väl nått djur som går in på våran gård.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....va sa du?? De skiter väl dom i på vikken gård dom går på finns de nått att äta så går de ju dit PUCKO......


Jag hoppade i säng o somnade....

Jag gick upp idag nästan strax efter Tobbe.
Brrr kallt som attan idag men de kommer bli en kanon dag med mkt sol...........

Tog mej lite kaffe ...

Ja sa Tobbe de finns inte ett enda äpple kvar på gården iaf kolla får du se...
Ja kika...NOPE de va soprent:fasen va bra då sliper ju vi ta upp de då vet vi ju de att dom kan ju ligga kvar KANON.........


Men ja gillar inte att jag inte ser det ja HÖR...........





image334



TJING............

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2007-10-31 10:55:39

...fniss....du kommer snart att sluta röka alltså??
Kram

Postat av: kick

Publicerad 2007-10-31 16:18:08

Bara för att DU är räddast.. jag skulle vägra vara där själv! :)

Postat av: Nickan

Publicerad 2007-10-31 19:53:18

HAHAHAHAHAHA!!!! VILKA BILDER,JAG HAR FÅTT I SKALLEN! DU PÅ SPANING I FÖNSTRET, NÄR DU KNUFFAR UT FJÅSEN, FÖR HAN SKA FÅ HÖRA VAD DU HÖRT! DET ÄR JU DETTA SOM GER LIVET PÅ LANDET GULDKANT! TRIST ATT VARA SÅ MÖRKRÄDD. tRIVS NÄR DU KAN!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela