Sanna Panna

Dax igen...

Publicerad 2007-11-30 14:34:10 i min första blogg,

Snart ere JUUUUUUUL......Vissa gillar HJULEN hahahaha andra inte ,jag är väl inte överförtjust i julen men ja gillar de där innan dvs ADVENT...

Jag gillar o dona o ha tända ljus etc nu när de är som mörkast ute...

Men själva JULAFTON kan jag stå över fråga mej inte varför....
När barnen var små så minns ja så väl när man skulle ut o KÖPA JULKLAPPAR...

Jag tog med mej storplånboken som ja inte hade o kutade DAN INNAN JULAFTON som en skjuten räv in o ut i alla affärer.

Jag va så otroligt o organiserad så ja hade inte ens nån lista på vad jag skulle köpa.
Det skulle ju va lika till alla ( i pengar)

O när man äntligen var klar så åkte man hem för att se över allt man hade köpt.
Vänta nu hallå?? vart de 5 klappar mer till kickan eller tvärtom???
Ut igen o kompenserade....hem igen.

När barnens farmor o farfar levde så kan ja ju säga att det var ett berg av klappar SJUKT mkt.

Folk är inte klok tycker jag de handlar för mer o mer varje jul,asså vi snackar miljoner.

HYSTERISKT...........

Nu räcker de inte med block o penna till Kajsa 5 år nääää nu ska de köpas datorer eller PLASMA apparater.

Och de är då vi delas in o olika kategorier.....

Det fattiga o de rika......


För några år sen så tog jag mej ett snacka med mina kära barn,att om ni får en slant istället för klappar så kan ni ju handla själv de ni vill ha EFTER JUL den klassiska mellandagsrean........

JA de ville dom o så har de vart nu åtminstone i 5 år tror ja bestämt.....

Istället så satsar vi nån krona mer på JULMATEN.
Och den ska ju som ni vet fraktas ut o in flera dar efter ur kylskåpet tills man e så less så man inte ens bryr sig om att värma köttbullarna mer eller janssons frestelsen......

O skinkan för att inte tala om den hahahahahha man längtar efter julskinkan så de brinner i en o sen när julen kommer så har man redan tjyvat på den åtminstone 3 dar innan så man är nästan less på den på själva julafton.


Alla har vi vårat julbord o alla MÅSTE bara ha tex i vårat fall eller ja i mitt fall så måste ja bara ha dessa revbens spjäll, Vad måste ni ha på erat ????

När farmor o farfar levde (barnens) så firade vi ju nån jul hemma hos dom då var det GRISFÖTTER som var ett måste på deras julbord för de skulle ju farfar ha bara.


Skinka har ju alla så de får ni inte säga men berätta vad ni bara måste ha då blir sanna panna glad.....


Vad de gäller klappar så säger både ja o Tobbe ifrån till ongan att handla inget till oss utan spar pengarna istället....

Skulle inte tro de för jag har en dotter jag som heter Kickan o hon MÅSTE handla nått åt oss till jul men hon e så clever så hon köper oftast nått som ska vara till både mej o Tobbe allså de hör ihop lixom, Hon e rolig hon.

Sen vet jag att dom köper till varann (upp till dom)

Jag tror jag har firat jul en gång med min mamma sen ja flyttade upp till Östersund o då va tjejerna små små små o vi bodde i Lungvik,sen har de inte vart nån mer gång....

Dom har nog nån slags tradition på julen o det är att äta LUTFISK till lunch (jag tycker de är as äckligt)
Det känns som jag har hela munnen full med trådar från en mopp NOPE ja fixar inte de ja.

ÄTER NI LUTFISK?


Vi får se denna jul hur många vi blir för nu e ju ongan stor o har skaffar sambo (Linnea) så nu får man ju vara glad om de kommer hahahahaha.....eller nått.......

Min överskrift Dax igen skulle ju inte handla om julen moahahahahahaha...ja e störd ja....

Utan den skulle ju handla om VÅRAT tunnbrödsbak för nu ere JUUUUUUUUUUUUL o då måste man ha tunnbröd.

Vi har många som vill ha sååå.......i helgen nu ska vi baka allt vad vi kan.........

För att jag e bäst på o dona ihop till de godaste receptet??? Tack Erika ja fick ju de av dej o sen har ja lagt till o dragit ifrån lite....Så nu är de mitt recept hihi....

Det vart ju ingen FEST så.....

På lördag ska Tobbe göra klart bilen o på söndag ska vi baka tunnbröd hela dan typ,vi gör undan allt så vi slipper tänka på de mer.......

Ändå har ja inte slängt ut nån blänkare på jobbet än om nån vill ha .......Dom får väl säga till .....:-p






image410



TJING........

Kommentarer

Postat av: kvigan

Publicerad 2007-11-30 14:51:01

jo de va julmaten de va frågan om *skrattar*
familjen ska ha allt som finns utom lutfisk
å jag jag e nöjd me de lilla jag*S*
stut,rörost å syrrans sillsallad i mängder
då e ja nöjd jag*L*
får skriva resten i bloggen hahaha
en historia för sig själv de*S*

Postat av: Lelle

Publicerad 2007-12-01 00:47:37

Jag är ledig hela nästa helg! Då vill jag komma å baka! Ska på 25-års kalas på lördagen men är friiii hela fredag och heeela söndag!
Jag bara MÅSTE ha dina egna köttisar, och det har man inte fått de senaste tre jularna... :(
Snacka om att jag dreglar när jag tänker på det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela