Sanna Panna

Varg.....

Publicerad 2007-07-29 13:05:41 i min första blogg,

En gammal man berättar för sitt barnbarn om ett gräl som pågår inom honom.
Han säger att konflikten står mellan två vargar.

Den ena vargen är full av avundsjuka, sorg, ånger, girighet, högmod, självömkan, skuld, bitterhet, mindervärdighet, lögner, falsk stolthet, överlägsenhet och egoism.

Den andra vargen är full av glädje, fred, kärlek, hopp, ärlighet, ödmjukhet, vänlighet, välvillighet, medkännande, generositet, sanning, medlidande och tro.

Barnet tänker efter en liten stund och frågar sedan sin morfar:
"Vilken varg vinner?"

Den gamle mannen svarar honom: "Den varg jag matar."



image176



TJING......

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2007-07-29 18:38:01

Va fin den var.....så klok...
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela