Sanna Panna

Ååååå jääälars.....

Publicerad 2007-12-29 14:18:34 i min första blogg,

Jahapp nu har ja jobbat natt 1 av 3 bara 20 timmar kvar sen gör JAG HELG...
Igår kom Tobbes bror o barn hit o skulle hämta Benny han ska få bo på Frösön han,där får han det kanoners en äldre dam ska ha honom,hon har varit o handlat upp sig på Djuraffären allt mellan himmel o jord till Benny så han ska få trivas som fisken i vattnet.

Jag ringde idag by the way till Ägaren av djuraffären o hörde mej för hur de hade gått hon sa bara.
KANON han går på lådan etc o käkar ja typ så han får de as bra där med henne....BORTSKÄMD.....


Ja igår kväll så skulle ja som sagt bege mej till jobbet,det är kolsvart ute mkt av snön har tinat bort o jobbigt tycker jag o sitta o köra bil när det är svartare än natten.

Jag har ju inte världens bästa halvljus o de blir ju inte bättre av att min NYLAGADE bil är så skitig som den är inkl lykterna.

Svårt å se när man får möte eftersom ja brukar va väldigt bissi med att även titta på sidorna av vägen eftersom min väg till stan är väldigt ÄLGRIK.

När jag hade kört typ halva vägen så kommer man till Kläppe det ligger på höjden de o där är de oxå gatulysen så de är bra efter Kläppe så är det en rätt lång nedförsbacke o jag JALLA väl på i ca 90km/h o rätt som det var så såg ja........ÅÅÅÅ JÄÄÄLARS....hann precis väja undan det var på det berömda håret ska ja säga, ja inte fasen va de en älg eller ett rådjur eller nån räv nej nej de kan ni fetglömma.

Det stod ett VITT STORT SKÅP mitt på vägen allså en MÖBEL,STORT,VITT hahahahahahahahaha..
Hann precis väja,hade ja kört på/in i skåpet så hade hela min vänstra framskärm bara varit i småbitar ja lovar.

När de blir sådär att man e nära att de ska hända nått så blir man ju lite skakis efteråt,för min del så tog det bara nån minut att återhämta mej o sen börja ja o GAPSKRATTA ensam i bilen (DE E SANT).

Ett skåp???
Nån måste ju ha tappa de från nån släpvagn amen FEL o åka tebax?? o kika vart de låg???


Så i morse när jag skulle åka hem igen efter nattens arbete så tänkte ja NU ska ja kika om de ligger kvar.
Så när ja kom dit på stället hahahahaha....JO VISST det låg kvar men nu i tusen bitar i diket.
Så han /hon som körde på bilen ja undrar ja hur de gick för han/hon o BILEN???........Man får kanske hoppas att det var en långtradare som körde på SKÅPET då märks de inte så mkt.....


Sambon är ledig hela helgen o jag jobbar hela helgen (väldigt vanligt för oss de) o hans uppgift idag o hela helgen är att dona till volvon o sen ska min JULKLAPP/cd spelare installeras i min bil + byta ut torkarblad som ja har köpt.
Fattar ni vikken bil jag har nu??'
Ny kamrem,o spole o cd spelare o torkarblad nu ska ja bara besikta bilen o sen kanske man ska slänga ut en blänkare på www.blocket.se  o sälja den (ja jag skulle haft en mindre i billigare bil) SANT.



För att återgå till SKÅPET så tänkte jag FAAAAAAAAAAAAAASEN at jag inte hade med mej DIGGIN så ni fått sett hahahahahahahaha....men vaddå skulle ja tvärnitat o backa tebax bara för en bild på en MÖBEL hmmm jag kanske blir idiotförklarad då...........


Jag fryser men sambo har tänt upp nu i vedspisen så jag får upp värmen i kroppen....




image488

Typ såhär såg de ut......***flabbar****




TJING.....

Kommentarer

Postat av: Lelle

Publicerad 2007-12-29 17:58:49

Så hade jag också tänkt! Att man kunde ju haft med sig diggin så man kunde ha gjort en blogg å visa! Haha!

Postat av: Titti

Publicerad 2007-12-29 18:12:15

Om det är någon som ska se ett vitt skåp på vägen
så är det du..."smile"
Ha ett gott nytt år från mig som slutat på S.
(Och gråter inte över det )

Postat av: Ulla

Publicerad 2007-12-30 13:04:40

En möbel mitt på vägen? Mycket ska man vara med om *Gapskratt*

Postat av: Doris

Publicerad 2007-12-30 21:47:08

Ja de va ju ovanligt..Första gången jag mötte en rosa å svartfläckig gris..då hajade jag till lite..
Det var vid korsningen Ringstavägen - 45:an

Vill önska er ett GOTT NYTT ÅR..

Postat av: mamma

Publicerad 2008-01-01 21:52:15

Som tappad bakom en vagn har man ju hört säjas....!
HAHA!! Vilken tur att du missade skåpet och jag skrattar gott åt min inre syn.... kolsvart mörker..
ett, tu och tre! ETT VITT SKÅP!!
Gott nytt år! Jag mådde bra i morses, det var ju tur när gubben inte mådde så bra... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela