Sanna Panna

När är de sommar...

Publicerad 2007-04-30 20:25:02 i min första blogg,




Sommar ,är det inte sommar snart så man kan få njuta av allt detta ni ser. Ja förutom hjortronen då dom kommer lite senare men de hör iaf till sommaren på nått vis.
Bilderna är tagen av blogg innehavaren,bilder från stugan o Thome vad vore sommaren i östersund utan Thome....
Men jag ska erkänna jag har ALDRIG åkt en enda gång trots att jag har bott häruppe sen 1983....
Varför då? fasen ingen aning faktiskt.

I lördags så åkte jag o sambo till stugan eftersom vi inte vart sär typ nästan på hela vintern va ju tvungen o kolla om stugan stod kvar ju efter alla tänkbara väder som vart denna vinter.


Oja den stod kvar men de va as mkt grenar o annat pråte som låg på backen o ett litet träd hade knäckts av den hårda stormvinden som östersund gav oss i vintras.


Mja vi kratta väl ihop lite o sen hade ju  min sambo INTE vänt båten upp o ner smartingen där.....den var full o då menar ja FULL med vatten hmmm......ja vi fick ut allt tömde den mot sjön så de skumma om det.


Kan ju säga att våran hund Billy fick typ DAMP han börja o tokskena så han ramlade ner i vattnet (hela han) o inte bara en gång utan två ggr smart hund de där haha.....



Jag tände upp i spisen e så mysigt att grilla upp lite så de blir den där ÄKTA värmen o sen sätta sig ner som man vore 95 o glo in i elden det är livskvalitet de.


Jag sitter o funderar på hur mkt vi kommer vara i stugan denna sommar? Vi som ska flytta till hus??


Ja vi ska till stugan oxå jag/vi måste ju få våran dos av fiske o åka båt ju...


Vi vart inte så länge denna dag i stugan de va rätt så kallt o de blåste men de gör de o andra sidan nästan jämnt häruppe i JAMTLAND :)....

På kvällen va vi bort till sambons bror o hans tjej o åt god mat i tillhörande dryck för min del RÖTJUT :)

Känner mer lite uppåt nu igen har ju vart rätt låg ett tag men ja brular ju kämpa på med allt jag har för mej man måste ju så de giiiiir på nåå......


TJING.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

raskan99

Ta mej som jag är när jag inte vart som ja skulle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela